Η παρουσίαση της Diavel 1260 Lamborghini σηματοδότησε την πρώτη φορά που εταιρίες από τους κόσμους των δύο και τεσσάρων τροχών, συνεργάστηκαν για ένα κοινό προϊόν. H Lamborghini έδωσε την πάσα (και την άδεια), η Ducati εκτέλεσε.
Η «ταυρομάχος» Diavel μάλιστα δεν εμπνεύστηκε από μια οποιαδήποτε Lambo, αλλά από την ισχυρότερη της Ιστορίας! Η Sian βασίζεται στην Aventador SVJ, όμως ο 6.5 V12 χαίρει της συνδρομής ήπια υβριδικού συστήματος 48 Volt. Ένας ηλεκτροκινητήρας 35 ίππων είναι ενσωματωμένος στην έξοδο του 7τάχυτου ημιαυτόματου κιβωτίου, αυξάνοντας την απόδοση από τους 770 στους 819 ίππους! Βάρος δεν ανακοινώνεται, ωστόσο οι Ιταλοί αναφέρουν πως η αναλογία κιλών/ίππο είναι καλύτερη από το 1,98 της SVJ (1.525 κιλά). Η κίνηση μεταφέρεται στους τέσσερις τροχούς, επιταχύνοντας την κορυφαία Lamborghini στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 2,8 δλ. και ξεπερνώντας τα 350 χλμ./ώρα τελικής. Μόλις 63 θα κατασκευαστούν (συν 19 Roadster), όλες έχουν πωληθεί και το κόστος για καθεμιά ξεπερνά τα 3 εκατομμύρια ευρώ (3,25 για την ακρίβεια)!
Αν και οι συμπατριώτες στην Ducati δεν ανακοινώνουν τιμή, σίγουρα μιλάμε για κλάσμα αυτής της Sian. H ακριβότερη Diavel 1260 S, πάνω στην οποία βασίζεται η Lamborghini, κοστίζει στη χώρα μας 26.700 ευρώ. Η ακριβότερη Ducati γενικότερα, είναι η Panigale V4 25 Anniversario 916 των 49.800 ευρώ. Οπότε σε αυτό το ύψος τιμής θα πρέπει να περιμένουμε και την «τετράτροχη» Diavel. Ακόμα κι αν υποθέσουμε πως θα εξαντλήσουν την υπερβολή τους οι Ιταλοί, κοστολογώντας τη στα διπλά χρήματα, πάλι για ψήγμα της Sian μιλάμε. Ο V2 των 1.262 κ.εκ. παράγει 159 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 129 Nm στις 7.500 σ.α.λ., τροφοδοτώντας τον πίσω τροχό μέσω 6τάχυτου κιβωτίου με quickshift. Ούτε εδώ έχουμε βάρος, αλλά λόγω χρήσης ανθρακονημάτων λογικά είναι κάτω από τα 244 κιλά της 1260 S, οπότε και η αναλογία κιλών/ίππο αναμένεται υπό του 1,5 αυτής.
Σε μια εικονική κόντρα με την Sian και ένα ακόμα επεισόδιο της αιώνιας διαμάχης μεταξύ δύο και τεσσάρων τροχών, η δίτροχη «Lamborghini» θεωρητικά υπερτερεί της κανονικής στο θέμα της επιτάχυνσης. Ούτε τεχνικά χαρακτηριστικά φανερώνει η φίρμα από τη Μπολόνια, όμως η Diavel 1260 S χρειάζεται 2,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, αποδεικνύοντας πως το γκάζι της μηχανής δεν έχει αντίπαλο. Ακόμα κι αν η μοτοσικλέτα με τον αριθμό «63» (προς τιμήν του έτους ίδρυσης των «Ταύρων») στο ρεζερβουάρ δεν κατεβάσει τον χρόνο, ήδη είναι ταχύτερη της Sian. Μέχρι το 400άρι, βάσει χρόνων των Aventador SVJ και Diavel (10,3-10,4 δλ. και 10,5-10,6), η Sian θα έχει καλύψει τη διαφορά και μετέπειτα θα χάνεται στον ορίζοντα, καθώς η Ducati σταματά στα 272 χλμ./ώρα. Όλα αυτά, βέβαια, καθαρά θεωρητικά. Σαν να λέμε «τροφή για όνειρα».