Το Fiat Punto έγραψε τη δική του επιτυχημένη ιστορία στο χώρο της αυτοκίνησης για πολλά συνεχόμενα έτη και όπως φαίνεται θα επανέλθει ξανά στο προσκήνιο με τη βοήθεια του ομίλου PSA. Ειδικά το πρώτης γενιάς μοντέλο προκάλεσε πάταγο, αφού βρισκόταν έτη φωτός μπροστά από το απαρχαιωμένο Uno που αντικατέστησε. Παρουσιάστηκε το 1993 και αντικαταστάθηκε από το δεύτερης γενιάς Punto το 1999, ενώ ήταν διαθέσιμο σε 3θυρο, 5θυρο και κάμπριο.
Δείτε ακόμα: Θυμάστε το ψηφιακό ταμπλό του Fiat Tipo;
Το μικρό Fiat έγινε γρήγορα δημοφιλές και προσέλκυσε το κοινό με τον όμορφο σχεδιασμό του, την ευρυχωρία του, τις προσιτές του τιμές και την πληθώρα των κινητήρων του. Στην κορυφή τοποθετούνταν το Punto GT με τον 1.4 λτ. turbo κινητήρα των 136 ίππων και τις εκρηκτικές επιδόσεις για την εποχή εκείνη (0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ.), αλλά και το αρκετό turbo lag, μέχρι να δώσει δύναμη ο σαλίγκαρος.
Κάτω από το καλοσμιλεμένο του αμάξωμα «κρυβόταν» μια καινοτομία για την εποχή εκείνη. Το πρώτο Punto διέθετε ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς. Μπροστά υπήρχε η κλασική διάταξη με γόνατα ΜακΦέρσον και ψαλίδια βάσης, όμως πίσω αντί για άκαμπτο ή ημιάκαμπτο άξονα διέθετε τη λύση που χρησιμοποιούσε ο όμιλος Fiat σε πολλά μοντέλα: τους ημιυστερούντες βραχίονες και τα ξεχωριστά τοποθετημένα ελατήρια με τα αμορτισέρ υπό κλίση. Η δομή αυτή φρόντιζε ώστε να μη μεταφέρονται οι ταλαντώσεις από τον ένα στον άλλο τροχό, όταν το αυτοκίνητο περνούσε από ανωμαλίες του οδοστρώματος. Έτσι μειώνονταν οι αναπηδήσεις που παρατηρούνται και σε τωρινά αυτοκίνητα με ημιάκαμπτο άξονα.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Fiat 500X Sport 1.3 Turbo Firefly 150 PS DCT
Ο τύπος αυτός της πίσω ανάρτησης χρησιμοποιήθηκε σε όλες τις εκδόσεις του Punto, από το απλό «55» και το επίσης δημοφιλές «75» μέχρι και σε πιο σκληροπυρηνικές εκδόσεις, όπως το Punto Grama 2. Να υπενθυμίσουμε για όσους είχαν το Punto 55, ότι ο 1.1 λτ. κινητήρας απέδιδε 54 ίππους και 85 Nm ροπής, επιτάχυνε στο 0-100 χλμ./ώρα σε 16,5 δλ. και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 155 χλμ./ώρα. To πιο δυνατό «75άρι» των 1.242 κ.εκ. είχε ισχύ 75 ίππων και 108 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 12,0 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ./ώρα.