Είδαμε πριν λίγες μέρες το SsangYong Tivoli να αποκτά 3κύλινδρο τούρμπο κινητήρα 1.2 λίτρων, με απόδοση 128 ίππους και 230 Nm ροπής. Πλήρως εναρμονισμένος με τις σύγχρονες επιταγές του downsizing, σύννομος με τις εκπομπές ρύπων και δείγμα του πόσο εξελίχθηκε η κορεατική εταιρία στην πάροδο των ετών. Από το 1993, για παράδειγμα, όταν παρουσίασε το πρώτο Musso.
Δείτε ακόμα: Θυμάστε πως ξεκίνησε το Kia Sportage;
Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, δεν υπήρχαν SUV. Μέχρι την παρουσίαση του Toyota RAV4, το 1994, όταν έλεγες «εκτός δρόμου αυτοκίνητο» εννοούσες ακριβώς αυτό: μια κατασκευή προσανατολισμένη στην αντιμετώπιση κάθε εδαφικής δυσχέρειας, με την συμπεριφορά σε ασφάλτινες διαδρομές και ανέσεις όπως ποιότητα κύλισης, θόρυβος και ευκολία χρήσης να μην τοποθετούνται ψηλά στις προτεραιότητες. Κοντολογίς, μιλούσαμε για «εργαλεία». Άλλα λιγότερο (βλέπε Suzuki Samurai και Daihatsu Feroza) και άλλα περισσότερο (βλέπε Mitsubishi Pajero, Jeep Cherokee κ.λπ.) κατάλληλα για τις ανάγκες μιας οικογένειας. Το Musso (κορεατιστί «ρινόκερος») ήταν από τις πρώτες προσπάθειες των Κορεατών στην κατηγορία.
Επιβλητικό σε εμφάνιση και όγκο (4.656 χλστ. μήκος, 1.864 χλστ. πλάτος, 1.735 χλστ. ύψος και 196 χλστ. απόσταση από το έδαφος), το σχήμα του Βρετανού Ken Greenley απέσπασε βραβεία καλύτερου σχεδιασμού στην Έκθεση του Μπέρμιγχαμ, το ’94 και ’96. Οπότε εξωτερικά, ο στόχος της SsangYong είχε επιτευχθεί με το παραπάνω. Κάτω από το βραβευμένο αμάξωμα τώρα, αναλάμβαναν τα «βαριά χαρτιά». Πλαίσιο τύπου σκάλας, μόνιμη τετρακίνηση με βοηθητικό κιβώτιο και το μεγαλύτερο ατού όλων: το παράσημο της Mercedes κάτω από το καπό (όπως και σε άλλα μοντέλα της εταιρίας).
Διαβάστε επίσης: Σας έχει λείψει το Nissan Sunny;
Όλοι οι κινητήρες του Musso προέρχονταν από τη Στουτγάρδη. Κάτι που οι Κορεάτες δήλωναν υπερήφανα τόσο πάνω στο αυτοκίνητο, με τα ανάλογα σήματα, όσο και διαφημιστικά. Ολόκληρη η καμπάνια προώθησης του μοντέλου, βασίστηκε στο «Powered by Mercedes-Benz». Πέντε μοτέρ ήταν διαθέσιμα, αν και στην Ελλάδα μάθαμε μόνο τον τετρακύλινδρο των 2.3 λίτρων και 140 ίππων. Υπήρχαν επίσης δυο εξακύλινδροι εν σειρά βενζινοκινητήρες 2.8 και 3.2 λίτρων, με 193 και 220 ίππους αντίστοιχα (ίδια μοτέρ με αυτά των Mercedes 280/320Ε), αλλά και δυο ατμοσφαιρικοί ντίζελ: ένας τετρακύλινδρος 2.3 και ένας πεντακύλινδρος 2.9 λίτρων (80 και 105 άλογα αντιστοίχως).
Αν υπήρχαν παράπονα από τα 13,8 δλ. που ήθελε το βενζινοκίνητο 2.3λτ. για να φτάσει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα (176 χλμ./ώρα τελική), τα 24 δλ. του 2.3 ντίζελ και τα 21 του 2.9 ντίζελ αρκούν για να τα ισοσκελίσουν. Το Musso γρήγορο δεν μπορούσες να το χαρακτηρίσεις, παρά μόνο στην κορυφαία έκδοση των 220 ίππων (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. και τελική 194 χλμ./ώρα). Ακόμα και η τούρμπο έκδοση του 2.9 ντίζελ, που προστέθηκε στην γκάμα το 1997, δεν τα έφερνε βόλτα με τα 1.800+ κιλά (16 δλ. επιτάχυνση και μετά βίας 160 χλμ./ώρα τελικής). Εξάλλου, δεν ήταν αυτός ο σκοπός του.
Το Musso στόχευε στην αντοχή και την αποτελεσματικότητα πέρα από την άσφαλτο. Και τα κατάφερνε περίφημα. Δεν είναι γνωστό, όμως το κορεατικό off roader έχει κερδίσει έναν από τους δυσκολότερους αγώνες στον κόσμο. To 1994 απέσπασε την πρώτη θέση στην κατηγορία των 4×4, στο Ράλλυ των Φαραώ. Την αιγυπτιακή έκδοση του Ντακάρ, με 3.100 χλμ. στις πλέον αντίξοες συνθήκες.
Διαβάστε επίσης: Που και πόσο πωλείται καινούργιο το Suzuki Samurai;
To 1998 υπεβλήθη σε ελαφρύ facelift και ενστερνίστηκε την ονομασία «Daewoo», μέχρι το 2002. Τότε επέστρεψε στο «SsangYong» και απέκτησε pick up έκδοση (Sports). Η οποία έμελλε να φωτογραφίσει το μέλλον, καθώς έκτοτε το Musso συνεχίζει ως αγροτικό μοντέλο.