Τα ψηφιακά ταμπλό ή για την ακρίβεια οι πίνακες οργάνων, αποτελούν στα σημερινά αυτοκίνητα ένα από τα τεχνολογικά highlights και σίγουρα τραβούν τα βλέμματα και την περιέργεια. Αλλάζουν γραφικά και προσαρμόζονται ανάλογα με το τι θέλει να βλέπει ο οδηγός, όπως είναι από το κλασικό ταχύμετρο και στροφόμετρο, μέχρι το χάρτη του GPS και τα συστήματα υποβοήθησης.
Δείτε ακόμα: Η Fiat ετοιμάζει το διάδοχο του Punto
Γυρνώντας πίσω το χρόνο και ειδικά τις δεκαετίες του ’80 και ’90, οι κατασκευαστές είχαν ανάλογες «ανησυχίες» με τα ψηφιακά ταμπλό. Διασημότερο όλων δεν ήταν άλλο από αυτό του KITT με τα πάρα πολλά λαμπάκια, γραφικά, κουμπιά και την οθόνη. Ψηφιακούς πίνακες οργάνων παρουσίασαν σε πρωτότυπα και παραγωγής μοντέλα πολλές εταιρείες, όπως η Fiat, η VW, η Citroen, η Renault, η Toyota, η Nissan, η Volvo κ.λπ.
Δείτε ακόμα: Το πιο τέλειο Fiat Uno Turbo πωλείται τρελά λεφτά!
Ωστόσο, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που τοποθετήθηκε σε οικονομικό αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής και όχι σε κάποιο σπορ μοντέλο, ήταν στο Fiat Tipo, καθώς και στο μεγαλύτερο αδελφάκι του, το Tempra. Αναμφίβολα τότε (λανσαρίστηκε το 1988) αποτελούσε μία από τις «ατραξιόν» του αυτοκινήτου και εντυπωσίαζε με τις πάρα πολλές ψηφιακές ενδείξεις του, όταν ο ανταγωνισμός (π.χ. VW Golf, Opel Astra, Ford Escort, Peugeot 306) διέθετε τα λιγότερο φαντασμαγορικά κλασικά αναλογικά όργανα. Βέβαια, οι βασικές εκδόσεις του Tipo (και Tempra) εξοπλίζονταν και αυτές με αναλογικά όργανα.
Δείτε ακόμα: Fiat Cinquecento: Ο ήρωας της πόλης! (+video)
Τότε πολλοί κόλλαγαν το πρόσωπό τους στο παράθυρο του οδηγού για να δουν το «διαστημικό» ταμπλό του Tipo με τις δύο χαρακτηριστικές παραλληλόγραμμες βαθιές εσοχές. Όμως ήταν και πολλοί που δεν τους άρεσε καθώς τους θύμιζε περισσότερο βιντεοπαιχνίδια από την κονσόλα Atari και εν τέλει καταργήθηκε.