Η επιτυχία του Toyota Yaris οφείλεται σε τεράστιο βαθμό, στην προεργασία που έκανε το Starlet για 36 χρόνια. Το ιαπωνικό μικρό ξεκίνησε την πορεία του το 1973 και μέτρησε 5 γενιές μέχρι το 1999, όταν και αντικαταστάθηκε από το αυτοκίνητο του Σωτήρη Κωβού.
Πλέον είναι και πάλι μαζί μας, έπειτα από ένα διάλειμμα 21 ετών, αλλά με τη μορφή ενός απλού rebadging του Suzuki Baleno. Τελευταίο πραγματικό Starlet παραμένει το P90, που λανσαρίστηκε το 1996. Ευρύτερα γνωστό για την αξεπέραστη Glanza έκδοσή του, που αποτέλεσε το τελευταίο υπερτροφοδοτούμενο μικρό της Toyota μέχρι τον ερχομό του σημερινού GR Yaris! Το Starlet 5ης γενιάς, ωστόσο, κρύβει άλλη μια ιδιαιτερότητα, καθώς παρείχε τα θεμέλια για την κατασκευή ενός μικρού κουπέ μοντέλου. Πιθανότατα το ξέρετε. Μιλάμε, φυσικά, για το Paseo.
H πρόταση των Ιαπώνων για ένα δίθυρο κάτω από τη Celica πρωτοκυκλοφόρησε το 1992, βασιζόμενη στο Starlet P80. Τα σύνορα του Ατλαντικού, όμως, δεν τα πέρασε ποτέ. Εμείς μάθαμε το όνομα «Paseo» το 1996, ως μέρος του εξευρωπαϊσμού της γκάμας (βλέπε Carina E, όπου «E» βάλτε «Europe» και πάει λέγοντας). Το αδερφάκι του Starlet ξεχώριζε για τα αμυγδαλωτά φωτιστικά σώματα εμπρός και τα πιο αιχμηρά πίσω, έχοντας ένα μήκος 4.155 χλστ. και ένα μεταξόνιο 2.380 χλστ.
Σε σύγκριση με τα ανταγωνιστικά Opel Tigra και Ford Puma προσέφερε ξεκάθαρα τέσσερις κανονικές θέσεις ενηλίκων, μαζί με ένα αξιοπρεπέστατο πορτμπαγκάζ 277 λίτρων. Μόνο τα Renault Megane Coupe MK1 και Hyundai Coupe MK1 μπορούσαν να το συναγωνιστούν σε ευρυχωρία, παρόλο που το ίδιο βασιζόταν σε μοντέλο τουλάχιστον μιας κατηγορίας κάτω (στο μικρομεσαίο Megane και το μεσαίο Lantra αντίστοιχα). Ο διάκοσμος, βέβαια, δεν διέφερε ιδιαίτερα από του Starlet, έχοντας μόνο το τιμόνι να τα διαχωρίζει (κι αυτό σε ορισμένες εκδόσεις).
Κάτω από το καπό έδινε ρυθμό ο 1.500άρης τετρακύλινδρος 4E-FE, με απόδοση 90 ίππων στις 5.400 σ.α.λ. και 130 Nm στις 4.200 σ.α.λ. Ο συνδυασμός του με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και το χαμηλό βάρος των 995 κιλών, είχε σαν αποτέλεσμα ένα πολύ καλό 0-100 χλμ./ώρα στα 10,9 δλ. και μια καθόλα ικανοποιητική τελική 188 χλμ./ώρα. Προαιρετικά διατίθετο με 4άρι αυτόματο κιβώτιο, αλλά ελάχιστα (και καλύτερα για την υστεροφημία του μοντέλου) Paseo αγοράστηκαν με αυτό.
Εξίσου σπάνια είναι η καμπριολέ εκδοχή του, η οποία πούλησε περισσότερο στην αγορά της Αμερικής. Το Paseo αποσύρθηκε το 1999, την ώρα που λανσαριζόταν η 7η γενιά Celica. Μια 7ετία αργότερα, θα ακολουθούσε και αυτή το δρόμο της συνταξιοδότησης. Σήμερα, το μοναδικό κουπέ στην γκάμα της Toyota είναι η Supra.