Θυμάστε την εξευτελιστική τιμή του Chevrolet Matiz;

Τα καινούργια αυτοκίνητα έχουν πάρει την ανιούσα σε κάθε τομέα: προδιαγραφές, εξοπλισμό, επιδόσεις, τεχνολογία, ασφάλεια και, φυσικά, τιμή. Τόση αναβάθμιση δεν έρχεται χωρίς κόστος, το οποίο ωστόσο τα καθιστά πιο συμφέρουσες αγορές σε σχέση με παλιότερα. Πλέον δεν υπάρχουν «γυμνές» εκδόσεις με μανιβέλα στα παράθυρα και απουσία air condition, πλην του Toyota Aygo X-Cool. Το φθηνότερο αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς ξεκινά μεν από τις 9.920 ευρώ, αλλά δεν έχει ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, ούτε καν στροφόμετρο! Ελλείψεις που εν έτει 2020 φαντάζουν -το λιγότερο- παράταιρες. Πώς ήταν τα πράγματα 11 χρόνια πριν, με το Chevrolet Matiz;

Δείτε ακόμα: Θυμάστε την ασυναγώνιστη τιμή του Mazda RX-8;

Το μικρό κορεατικό (πρώην Daewoo) ήταν μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες στη χώρα μας, αλλά και γενικά (πάνω από 1,3 εκατομμύρια πωλήσεις στα μέχρι τότε 11 χρόνια κυκλοφορίας), ανεξαρτήτως σήματος στο καπό. Ακόμα σήμερα κυκλοφορούν πάρα πολλά, κυρίως με νέους οδηγούς και εκπροσώπους του ωραίου φύλου πίσω από το τιμόνι. Διαθέσιμο με δυο κινητήρες, έναν τρικύλινδρο 0.8 λίτρων κι έναν τετρακύλινδρο 1.0 λτ., ήταν ιδανική επιλογή για όποιον ήθελε ένα πρακτικό, ευέλικτο, οικονομικό και εύχρηστο αυτοκίνητο, να κάνει τη δουλειά του.

Οι επιδόσεις δεν ήταν το φόρτε του, καθώς ακόμα και το 1.000άρι των 66 ίππων ήθελε πάνω από 14 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα. Το 800άρι δεν ήταν για «πολλά», απαιτώντας 18,2 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και φτάνοντας μέχρι τα 145 χλμ./ώρα τελικής (156 το 1.0), όμως δεν ήταν κι ο σκοπός του. Τα 5,2 λίτρα/100 χλμ. (5,6 το 1.000άρι) μέσης κατανάλωσης από την άλλη, ενδιέφεραν πολύ περισσότερο τους υποψήφιους αγοραστές. Όπως και οι compact διαστάσεις (3.495 χλστ. μήκος, 1.495 χλστ. πλάτος, 1.500 χλστ. ύψος, 2.340 χλστ. μεταξόνιο), οι μόλις 6 φορολογήσιμοι ίπποι (7 το «μεγάλο), ο κύκλος στροφής των 9,2 μέτρων και, ως άλλο κερασάκι σε τούρτα, η τιμή.

Διαβάστε επίσης: Η απίστευτη τιμή των 8.990 ευρώ του Hyundai Accent

Το βασικό 0.8 S ξεκινούσε κάτω από τις 7.000 ευρώ! Με μόλις 6.780 ευρώ αγόραζες αυτοκίνητο με τις ζελατίνες, κι ας έλειπαν κάποια πραγματάκια από τον εξοπλισμό. ABS, αερόσακο οδηγού και air condition, πάντως, διέθετε. Συν ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος τιμόνι, ρυθμιζόμενα προσκέφαλα καθ’ ύψος, βάσεις παιδικού καθίσματος ISOFIX και… αυτά. Ακόμα και το καλοεξοπλισμένο (αερόσακος συνοδηγού, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα και ράδιο CD) 1.0 SE Idol, μέσα από το οποίο γνωρίσαμε (και αγαπήσαμε) την Όλγα Φαρμάκη, κόστιζε μόλις 8.655 ευρώ.

Get it on Google Play Download on the App Store