Κάποιες σπάνιες φορές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αφήνουν τους μηχανικούς να ξεσαλώσουν. Στη Renault, για παράδειγμα, έφτιαξαν το Espace F1: ένα εξωφρενικό πολυμορφικό με κινητήρα Formula 1 και απόδοση 800 ίππων. Κάτι παρόμοιο, έκαναν λίγα χρόνια αργότερα οι συνάδελφοί τους στη BMW.
Το 2000, οι Βαυαροί αποφάσισαν να μετουσιώσουν την τρέλα τους για το Le Mans σε μια αξιομνημόνευτη μορφή της -τότε πρωτοεμφανιζόμενης- X5. Πέντε χρόνια νωρίτερα, η McLaren F1 GTR και ο V12 των 6.1 λίτρων της BMW, είχαν σαρώσει στο φημισμένο 24ώρο αγώνα αντοχής (η μαύρη κέρδισε τελικά, η κίτρινη τερμάτισε δεύτερη).
Αυτό το μοτέρ, αποφασίστηκε να πάρει θέση κάτω από το καπό του πολυτελούς SUV! Σε αντίθεση με το Espace F1, στην X5 δεν χρειάστηκαν ακραίες μετατροπές και μετάλλαξη του πλαισίου. Ο ατμοσφαιρικός 12κύλινδρος «κούμπωσε» κανονικά στο μηχανοστάσιο, αφήνοντας άθικτη την καμπίνα και παρέχοντας τη δυνατότητα για 4θέσια διάταξη, με 4 ξεχωριστά ανθρακονημάτινα μπάκετ.
Ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τις απλές X5, η παρουσία 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου και η μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα. Ειδοποιός διαφορά σε σχέση με την αγωνιστική McLaren, τα 120 παραπάνω άλογα της X5 Le Mans! Από τη στιγμή που δεν υπήρχε λόγος για περιορισμούς λόγω κανονισμών, οι μηχανικοί της BMW απελευθέρωσαν την πλήρη δυναμική του κινητήρα. Με απόδοση 700 ίππων και 700 Nm, η Le Mans μέχρι σήμερα παραμένει η ισχυρότερη X5 που βγήκε από το Μόναχο. Παρά το βάρος των 2+ τόνων και την αεροδυναμική μαντρότοιχου, μπορούσε να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 4,7 δλ. και να ξεπεράσει τα 310 χλμ./ώρα!
Ακόμα πιο εντυπωσιακές ήταν οι επιδόσεις στην πίστα. Και μάλιστα όχι σε κάποια τυχαία, αλλά στην πιο επικίνδυνη του κόσμου. Στα χέρια του Hans Joackin Stuck (πρωταθλητής DTM, 5 φορές νικητής Le Mans -2 γενικής, 3 κατηγορίας), το θηριώδες κράμα X5-F1 έγραψε χρόνο 7 λεπτών και 49 δευτερολέπτων στο Nurburgring. Αν δεν εντυπωσιάζεστε, αρκεί να αναφέρουμε πως ο σημερινός κάτοχος του ρεκόρ όλων των εποχών για SUV παραγωγής, το Audi RS Q8, το 2019 είχε σημειώσει χρόνο 7.42.2. Τον ήχο της V12 X5 όμως, δεν μπορεί ούτε να τον ονειρευτεί.