Την όρεξη αρκετών για αναβίωση παρελθοντικών μοντέλων, αλλά με άλλο χαρακτήρα, φαίνεται πως έχει ανοίξει η συγχώνευση του Groupe PSA και της Fiat – Chrysler. Συγχώνευση που δημιούργησε τον τεράστιο όμιλο Stellantis, στον οποίο εντάσσονται 14 μάρκες.
Τι σχέση έχουν όλα τα παραπάνω με την Giulietta θα αναρωτιέστε και δικαίως. Η Alfa Romeo είναι μια μάρκα που έχει περάσει από 40 κύματα, ακόμα και την εποχή που μεσουρανούσε ο Sergio Marchionne και είχε πέσει αρκετό budget στην εξέλιξη νέων μοντέλων. Τότε ήταν που δημιουργήθηκαν η Giulia και η Stelvio με την εμπορική τους πορεία να μην είναι η αναμενόμενη. Τότε η διοίκηση, έπειτα κι από τον θάνατο του Marchionne, αποφάσισε να αλλάξει ρότα και να επενδύσει στη δημιουργία και κατασκευή περισσότερων SUV μοντέλων, τα οποία είναι και της μόδας. Αλλά τώρα κι έπειτα από τη συγχώνευση φαίνεται πως τα πλάνα αλλάζουν και πάλι. Κι αυτό γιατί πλέον η Alfa Romeo αποκτά πρόσβαση μέσω της Peugeot στην τεχνογνωσία για την δημιουργία compact μοντέλων, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως οι ιθύνοντες της μάρκας θέλουν να το εκμεταλλευτούν.
Αυτό που ακούγεται πιο έντονα βέβαια, και απεικονίζεται στο rendering του ClubAlfa.it, είναι πως η Alfa Romeo (καθότι μια premium μάρκα) θα ενστερνιστεί την τεχνολογία της DS, με την αρχή να γίνεται με το επερχόμενο μικρό SUV το οποίο θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMA, την ίδια που «πατάει» και το DS 3 Crossback. Αντίστοιχα, το νέο hatchback compact μοντέλο που θα μας έρθει θα βασίζεται στην ΕΜΡ2 πλατφόρμα του νέου DS 4. Ενώ δηλαδή η καριέρα της Giulietta τερματίστηκε και η Tonale προορίζεται για διάδοχος, φαίνεται πως οι Ιταλοί θέλουν να δημιουργήσουν ένα hatchback με fun to drive χαρακτηριστικά, όπως μόνο το Μιλάνο ξέρει να προσφέρει. Και σίγουρα για να πάρει μερίδιο αγοράς από τους μικρομεσαίους αντιπάλους της, όπως το Audi A3, την BMW Σειρά 1 και Mercedes A-Class. Αλλά το ερώτημα που ταλανίζει τους φανατικούς της μάρκας, είναι το κατά πόσο θα διατηρηθεί ο σπιρτόζικος χαρακτήρας που διέκρινε τα μοντέλα της Alfa Romeo.
Για αρχή φαίνεται πως ένα νέο μοντέλο θα μπορούσε να κινείται από ένα plug-in υβριδικό σύνολο συνδυαστικά με έναν 1.600 κινητήρα βενζίνης, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει και μια έκδοση με τον 3κύλινδρο 1.2 PureTech. Και γιατί όχι να δημιουργήσουν την ηλεκτρική διάδοχη κατάσταση της Giulietta ή ακόμα να αναβιώσουν την «Ιουλία», ως καθαρά ηλεκτρική. Μπορεί στο παρελθόν τα σχέδια των Ιταλών να έχουν αλλάξει αρκετές φορές, όμως τώρα κι υπό το νέο καθεστώς διοίκησης, η Alfa Romeo μπορεί να επωφεληθεί τρομερά από την συνεργασία με το Group PSA. Και τα αποτελέσματα να μας εκπλήξουν όλους.