Στις… καλένδες φαίνεται πως παραπέμπει η Toyota τα σχέδια για μικρό ηλεκτρικό όχημα. Ο λόγος; Το υψηλό κόστος μπαταριών καθιστούν απαγορευτική τη διάθεση ενός μίνι, όπως το αμιγώς βενζίνης Aygo X που ήδη διαθέτει η Toyota στη γκάμα της και δεν έχει σκοπό ούτε να το εξηλεκτρίσει.
Αντίπαλες μάρκες όπως η Volkswagen, η Renault και η Kia έχουν ήδη επιβεβαιώσει τα σχέδιά τους για μικρότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά η Toyota δηλώνει πως το φθηνότερο EV μοντέλο της στο μέλλον θα είναι μια έκδοση παραγωγής του Urban Crossover . Τάδε έφη ο Επικεφαλής ανάπτυξης προϊόντων Andrea Karluchi, όταν ρωτήθηκε από το βρετανικό Autocar για τα σχέδια της εταιρείας για ηλεκτρικό στην περιοχή των 20.000 ευρώ. Πιο συγκεκριμένα δήλωσε πως πρέπει να υπάρξει «σημαντική αλλαγή στην τιμή των μπαταριών» για να παραχθεί ένα ηλεκτρικό supermini σε μεγάλους αριθμούς και να είναι κερδοφόρο. «Δεν μπορούμε να πετύχουμε κάτι τέτοιο αυτή τη στιγμή», πρόσθεσε.
Τούτων δοθέντων ο Karluchi ανέφερε ότι το Urban Crossover θα είναι το σημείο εκκίνησης για τη σειρά ηλεκτρικών οχημάτων της Toyota, γεγονός που εγείρει ερωτήματα σχετικά με το τι θα συμβεί με το μίνι ηλεκτρικό Crossover που παρουσιάστηκε το 2021 και έμοιαζε σαν μια ηλεκτρική εκδοχή του Aygo X. Πιθανώς αυτό δεν θα είναι ένα από τα πέντε ηλεκτρικά SUV που θα λανσάρει η Toyota έως το 2026.
Ο Karluchi ωστόσο δήλωσε ότι το EV στην περιοχή 25.000 ευρώ (και βάλε) δεν είναι ακατόρθωτο, δηλώνοντας πως γνωρίζει την τάση για χαμηλότερες τιμές πράγμα που ζητούν και οι καταναλωτές, αλλά υπάρχουν ακόμη τεχνικά ζητήματα προς επίλυση. Έτσι η Toyota δε θα επιχειρήσει «ηλεκτρική κατάδυση» στην κατηγορία του Aygo X, «εκτός αν αλλάξει κάτι δραματικά στην αγορά». Παράλληλα ο Karluchi τόνισε πως η εταιρεία δε θα στραφεί μόνο στα SUV αλλά είπε «έχουμε μοντέλα όπως το Yaris που για μένα είναι το σήμα κατατεθέν στην Ευρώπη». Προπομπός για ηλεκτρικό Yaris; Θα δείξει… Άλλωστε η Toyota ποτέ δεν βιάζεται να ακολουθήσει το ρεύμα και έχει μια μεγάλη γκάμα από υβριδικά μοντέλα.