Αυτό που έχουμε σκεφτεί πολλοί -κυρίως χιουμοριστικά- έκανε πράξη ένας Αμερικανός, τοποθετώντας γεννήτρια στο πορτμπαγκάζ ενός Tesla Model S προκειμένου να αυξήσει την αυτονομία. Κι όχι μόνο τα κατάφερε, αλλά παραλίγο να κάνει 3.000 χλμ. χωρίς να μπει στην πρίζα! Θεωρητικά τουλάχιστον…
Γιατί πρακτικά, η μπαταρία του Model S ήταν συνεχώς συνδεδεμένη με τη γεννήτρια. Το κανάλι Warped Perception είναι γνωστό για τις «τρελές» μετατροπές που κάνει σε Tesla, βάζοντας αυτή τη φορά ένα βενζινοκίνητο μοτεράκι 400 κ.εκ. και 13 ίππων σε ρόλο range extender. Λόγω της μικρής χωρητικότητάς της, βέβαια, οι δυνατότητες φόρτισης είναι πεπερασμένες και απαιτούν χαμηλή ταχύτητα για να μην αδειάζει η μπαταρία, όταν είναι χαμηλή και η στάθμη καυσίμου στο ντεπόζιτο της γεννήτριας. Μέχρι που το σταμάτησε η αστυνομία σε ένα σημείο, γιατί πήγαινε πολύ αργά (με 48 μίλια/ώρα στην εθνική). Όταν η μπαταρία είναι σε καλό επίπεδο φόρτισης, όμως, οι ταχύτητες άνετα ξεπερνούν τα 120 χλμ./ώρα.
Το σκεπτικό πίσω από αυτή τη μετατροπή (πέρα από το ντόρο και τα views στο YouTube) αφορά το μεγαλύτερο πρόβλημα των ηλεκτρικών. Που δεν είναι η αυτονομία, όπως αρκετές φορές αναφέρεται λανθασμένα σε πολλές τοποθετήσεις, αλλά ο χρόνος ανεφοδιασμού. Αν τα ηλεκτρικά μπορούσαν να φορτίσουν όπως τα θερμικά ανεφοδιάζονται με καύσιμο, δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα. Να μπορούσες, δηλαδή, να βάλεις το αυτοκίνητο στην πρίζα για μερικά λεπτά, να φορτίσεις για «X» ποσό (το ισοδύναμο του «βάλε 20 ευρώ» στο βενζινάδικο) και να συνεχίσεις το ταξίδι σου. Με ένα EV κάτι τέτοιο αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός, καθώς στην καλύτερη (βλέπε ταχυφορτιστές κι αναλόγως μοντέλου) θες μισή – 1 ώρα για ένα αξιοπρεπές ποσοστό φόρτισης, την ώρα που η πλήρης απαιτεί πολύωρη παραμονή στην πρίζα. Κοινώς, αν θέλεις να κάνεις ταξίδι είτε θα πρέπει να βγει η διαδρομή με μια φόρτιση, είτε να προνοήσεις για διανυκτέρευση.
Η πατέντα του Warped Perception, πάντως, έκανε στο ακέραιο τη δουλειά της. Με σύντομες στάσεις σε πρατήρια για φουλάρισμα της γεννήτριας, 70 db θορύβου στο εσωτερικό, πολλή βαβούρα έξω από αυτό (η γεννήτρια δούλευε ολονύχτια, όταν ο οδηγός κοιμόταν) και εγκράτεια στο γκάζι όταν χρειάστηκε, το μεταποιημένο Model S κατάφερε να διανύσει 1.842 μίλια (2.964 χλμ.) χωρίς να συνδεθεί σε φορτιστή!