Έχουμε γράψει πολλές φορές πως το χειροκίνητο κιβώτιο οδεύει προς ολική κατάργηση. Ferrari και Lamborghini το έχουν αποσύρει εδώ και χρόνια. Η Mercedes, ωστόσο, είναι ο πρώτος μαζικός κατασκευαστής που ανακοινώνει πως ολόκληρη η γκάμα εφεξής, θα συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματα συστήματα μετάδοσης.
Δείτε ακόμα: Ούτε το 1/3 των νέων μοντέλων με κανονικό χειρόφρενο
Ο δημοσιογράφος του βρετανικού Autocar, Greg Kable, «αλίευσε» δηλώσεις του επικεφαλής Έρευνας και Εξέλιξης της γερμανικής εταιρίας, Marcus Schaeffer. Ο Γερμανός επιβεβαίωσε πως η Mercedes θα αποσύρει σταδιακά τα χειροκίνητα κιβώτια από τα μοντέλα της, αφήνοντας τις αλλαγές σχέσεων μόνο σε συστήματα αυτόματης μετάδοσης. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν τα 7G και 9G-TRONIC, τα οποία θα επωμιστούν σε βάθος 5ετίας τη μετάδοση της κίνησης ολοκληρωτικά (δίχως να αποκλείεται η παρουσίαση νέων συστημάτων). Αξίζει να σημειωθεί πως η εξέλιξη αφορά την αγορά της Ευρώπης, καθώς σε αυτή της Αμερικής δεν υπάρχουν χειροκίνητες Mercedes από το 2015, όταν και σταμάτησε η διάθεση της SLK250.
The head of @MercedesBenz's R&D operations, Markus Schaefer, has confirmed the company will "eliminate manual transmissions" as part of cost-cutting initiatives that will also see a "substantial reduction in platforms" and a "very dramatic reduction in combustion engines". pic.twitter.com/Ukm5AqP7hz
— Greg Kable (@GregKable) October 6, 2020
Διαβάστε επίσης: Τι ήταν το Kompressor στις Mercedes;
Εκτός αυτού, η Daimler δηλώνει πως μέχρι το τέλος της δεκαετίας η προσφορά κινητήρων εσωτερικής καύσης θα έχει μειωθεί κατά 70%, ρίχνοντας το βάρος στην εξέλιξη ηλεκτρικών. Κατά συνέπεια, ο Schaeffer συμπληρώνει πως οι πλατφόρμες θα ακολουθήσουν σε μείωση, προκειμένου να περικοπούν κόστη και να δοθεί προτεραιότητα στην εξέλιξη αρθρωτών πατωμάτων, που θα προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία στην προσφορά αμαξωμάτων και μοντέλων, διατηρώντας τα ίδια δομικά στοιχεία.