Τέλος η station wagon Porsche Panamera

H Porsche παρουσίασε τη νέα Panamera, αλλά όχι σε όλες τις εκδόσεις που την έχουμε συνηθίσει. Όχι κάτι περίεργο, πολλοί κατασκευαστές λανσάρουν πρώτα τον πιο εμπορικό τύπο αμαξώματος και μετά τους υπόλοιπους. Αυτή είναι και η λέξη-κλειδί: «εμπορικός». Αν δεν πουλάει, κοινώς, πολύ δύσκολα παραμένει στη γκάμα. Η Sport Turismo παραλλαγή της γερμανικής λιμουζίνας δεν ανταποκρίνεται στο χαρακτηρισμό, οπότε μας αφήνει χρόνους.

Εκπρόσωπος της Porsche έκανε τη σχετική ανακοίνωση στο Automotive News, ενημερώνοντας πως η station wagon εκδοχή της Panamera δεν πρόκειται να αποτελέσει μέρος της καινούργιας γενιάς. Ο λόγος δεν είναι άλλος από τις χαμηλές πωλήσεις, που δεν έφτασαν ούτε το 10% των συνολικών στην απερχόμενη: «Στην Κίνα και την Αμερική, που είναι οι κυριότερες αγορές της κατηγορίας, η Sport Turismo παίζει πολύ μικρό ρόλο στην εμπορική πορεία της Panamera. Για αυτό πήραμε την απόφαση να την καταργήσουμε, αφήνοντας μόνο τη liftback Panamera ενεργή».

Η 3η γενιά Panamera διατίθεται σε δυο εκδόσεις, την κλασική και την Executive. Η δεύτερη προσφέρει μεγαλύτερο μήκος (και πιθανότατα αυξημένο μεταξόνιο, το οποίο δεν ανακοινώνεται σε καμιά από τις δύο), που φτάνει τα 5.202 χλστ. (από 5.052 χλστ. της απλής) και συνοδεύεται από έξτρα ανέσεις στο εσωτερικό, με έμφαση στην ευμάρεια των πίσω επιβατών. Εάν τυχόν, τώρα, θέλει κάποιος estate Porsche, πλέον μόνο σε Taycan μπορεί να βρει: eίτε την Sport Turismo, είτε την «χωμάτινη» Cross Turismo.

Επιστρέφοντας στη νέα Panamera, οι αρχικές εκδόσεις Panamera και Panamera 4 εφοδιάζονται με τον αναβαθμισμένο 2.9 V6 twinturbo, που πλέον παράγει 353 ίππους και 500 Nm ροπής (+23 PS και 50 Nm), εξασφαλίζοντας επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,1 δλ. και τελική ταχύτητα 272 χλμ./ώρα (4,8 δλ. και 270 χλμ./ώρα στην τετρακίνητη Panamera 4).Πιο ψηλά τοποθετείται η Panamera Turbo E-Hybrid με τη συνδυαστική δύναμη των 680 ίππων και 930 Nm ροπής. Εφοδιάζεται με τον 4λιτρο V8 και το νέο ηλεκτροκινητήρα των 190 ίππων. Το ηλεκτρικό μοτέρ είναι ενσωματωμένο στο ανασχεδιασμένο 8τάχυτο PDK, ενώ η μπαταρία είναι μεγαλύτερη με χωρητικότητα 25,9 kWh και εξασφαλίζει αυτονομία 91 χιλιομέτρων. Η Panamera Turbo E-Hybrid φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3,2 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα των 315 χλμ./ώρα.

Get it on Google Play Download on the App Store