Η European Automobile Manufacturers Association (ACEA), ή αλλιώς η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, «κρούει» το καμπανάκι ανάμεσα στις χώρες που απαρτίζουν την Ε.Ε., για δύο λόγους που αφορούν την πολιτική της μέχρι σήμερα, σχετικά με την ηλεκτροκίνηση. Πρώτον, οι φορτιστές, αλλά και οι ταχυφορτιστές φαίνεται πως δεν επαρκούν σε ποσότητα, σε σχέση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους. Και δεύτερον, η ταχύτητα με την οποία φορτίζουν τις μπαταρίες των οχημάτων δεν ικανοποιεί, όσο θα έπρεπε.
Οι κυβερνήσεις των κρατών μελών της Ε.Ε. και τα κοινοβούλιά τους, αν πραγματικά θέλουν έναν πιο καθαρό πλανήτη για τις επόμενες γενιές, θα πρέπει να κινηθούν τάχιστα. Για να έχει ουσιαστικό μέλλον, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη και να μειωθεί το ποσοστό του διοξειδίου του άνθρακα, χρειάζεται να δοθεί κίνητρο στους αυριανούς αγοραστές.
Από τους 225.000 δημόσιους φορτιστές που υπάρχουν στην Ευρώπη, μόνο οι 25.000 από αυτούς είναι γρήγοροι. Με απλά λόγια μόνο ένας στους εννέα φορτίζει πάνω από 22 kW και οι υπόλοιποι βρίσκονται κάτω από αυτό το νούμερο. Που σημαίνει, πως για να αναπληρωθεί η ενέργεια στις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο 100%, με τόσο χαμηλά επίπεδα χρειάζονται πολλές ώρες, που ξεπερνούν ακόμα και το 24ωρο όταν πρόκειται για μια απλή οικιακή πρίζα.
Αντιθέτως, σε ταχυφορτιστή το χρονικό όριο πέφτει γύρω στις 4-5 ώρες, ενώ σε πάρα πολύ γρήγορο φορτιστή τα 30 λεπτά επαρκούν για να φορτίσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο από 0-80%. Όπως επισημαίνουν και οι ειδικοί, για να πειστεί το αγοραστικό κοινό και να πάει προς τα EVs, θα πρέπει να γνωρίζει ότι δεν θα ξεμείνει πουθενά από ρεύμα, αλλά και το ότι δεν θα περιμένει με τις… ώρες για να συνεχίσει τη διαδρομή του.
Στα του οίκου μας. Μελετώντας τον πίνακα με τους διαθέσιμους ταχυφορτιστές στις χώρες μέλη της Ευρώπης, δεν μας κάνει καθόλου εντύπωση, η θέση που βρίσκεται η χώρα μας. Ο υπολογισμός αφορά το έτος 2020. Μπορεί το Λουξεμβούργο να είναι χαμηλότερα με μόλις 10, αφού εμείς έχουμε 22, όμως αν κάνουμε τη σύγκριση αναλογικά με το πληθυσμό μας, είμαστε πιο κάτω. Δεν έχουμε υπολογίσει βέβαια και τη Μάλτα που είναι στο 0, αλλά πρόκειται για ένα μικρό νησί με εμβαδόν μικρότερο της Σάμου. Πρώτη χώρα σε ταχυφορτιστές, είναι με διαφορά η Γερμανία καθώς διαθέτει 7.325. Ακολουθεί η Γαλλία με 3.751 και μετά είναι η Ολλανδία και η Ισπανία με 2.429 και 2.128 αντίστοιχα.
Η φόρτιση θα πρέπει να γίνει απλή και εύκολη υπόθεση, όπως γίνεται και ο ανεφοδιασμός ενός συμβατικού αυτοκινήτου στα πρατήρια καυσίμων. Αν υπάρχει συνεχώς αγωνία στους οδηγούς για την αυτονομία των αυτοκινήτων τους, τότε δεν κάνουμε δουλειά. Ο στόχος που έχει θέσει η Ε.Ε. έως το 2030 για το δίκτυο των δημόσιων φορτιστών και ταχυφορτιστών είναι υψηλός και για να επιτευχθεί, χρειάζονται να παρθούν άμεσα μέτρα, προς αυτή την κατεύθυνση.