H ηλεκτροκίνηση έχει σημειώσει άλματα προόδου τα τελευταία χρόνια, ενώ ήδη από το προσεχές μέλλον αρκετές εταιρείες έχουν ανακοινώσει ότι θα παράγουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μία από τις μάρκες που έχουν επενδύσει τεράστια ποσά για την εξέλιξη νέων μοντέλων είναι και η Hyundai, η οποία διαθέτει στην γκάμα της τα εντυπωσιακά Ioniq 5, Ioniq 6 και το ολοκαίνουργιο Kona Electric.
Ηλεκτρικό Sonata το 1991
Όμως η Hyundai είχε ξεκινήσει τα πρώτα της βήματα στην ηλεκτροκίνηση από τις αρχές της δεκαετίας του ’90. Συγκεκριμένα το 1991 παρουσίασε το πρώτο ηλεκτρικό της αυτοκίνητο, το Sonata Electric Vehicle. Με βάση το Sonata sedan χρησιμοποιούσε μια μπαταρία μολύβδου οξέως, η οποία επαρκούσε για μόλις 70 χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ η μέγιστη ταχύτητα έφτανε τα 60 χλμ./ώρα.
Τα επόμενα χρόνια η Hyundai παρουσίασε περισσότερα ηλεκτρικά πρωτότυπα οχήματα με μπαταρίες μολύβδου. Το 1992, ένα EV βασισμένο στο Excel είχε αυτονομία 100 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Το 1993 η Hyundai ανέπτυξε ένα δεύτερο EV βασισμένο στη Sonata με αυτονομία 140 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Στη συνέχεια, το 1994, αποκαλύφθηκε ένα EV βασισμένο στο Scoupe, με αυτονομία 140 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 120 χλμ./ώρα.
Accent με 390 χιλιόμετρα αυτονομία
Το επόμενο μεγάλο βήμα της Hyundai για την εξέλιξη των ηλεκτρικών της οχημάτων έγινε το 1995 με το άνοιγμα του Κέντρου Έρευνας και Ανάπτυξης στο Namyang της Νότιας Κορέας. Αυτό ηγούνταν στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων Hyundai με μπαταρίες νικελίου – υβριδίου μετάλλου, όπως το πρωτότυπο Accent EV. Βασισμένο στο γνωστό Accent της εποχής, διέθετε εντυπωσιακή αυτονομία 390 χιλιομέτρων και μέγιστη ταχύτητα 140 χλμ./ώρα. Νούμερα που έχουν σήμερα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή και λίγο μεγαλύτερα.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η Hyundai έκανε και τα πρώτα της πειράματα στα υβριδικά συστήματα κίνησης. Το πρώτο υβριδικό-ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εταιρείας, το FGV-1 concept, έκανε το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σεούλ το 1995.
Το πρώτο ηλεκτρικό Hyundai παραγωγής
Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής της Hyundai ήταν το BlueOn, το οποίο παρουσιάστηκε στη Σεούλ τον Σεπτέμβριο του 2010. Βασίστηκε στο Hyundai i10 και διέθετε αυτονομία 140 χιλιομέτρων και τελική ταχύτητα 130 χλμ./ώρα. Ήταν εξοπλισμένο με μπαταρία λιθίου-πολυμερούς 16,4 kWh και φόρτιζε σε έξι ώρες. Οι πωλήσεις περιορίστηκαν στη Νότια Κορέα και χρησιμοποιήθηκαν για την εξυπηρέτηση των κυβερνητικών υπηρεσιών της.