Η επιλογή ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου χρειάζεται συνήθως αρκετό ψάξιμο, αφού ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να δει αρκετά μοντέλα μέχρι να καταλήξει στο καλύτερο. Κύρια βασικά ζητούμενα είναι να είναι να μην έχει γίνει μεγάλη επισκευή μετά από σοβαρή σύγκρουση (π.χ. μια επισκευασμένη πόρτα ή φτερό δεν θεωρείται τρακάρισμα), να έχει κάνει όλα τα service που ορίζει ο κατασκευαστής και να είναι προσεγμένο χωρίς πολλά χτυπήματα εξωτερικά και φθορές στο εσωτερικό.
Δείτε ακόμα: Ποιο μικρό Turbo SUV έχει τη χαμηλότερη τιμή;
Οι πιο ψαγμένοι θα αναζητήσουν μοντέλα που έχουν ισχυρή παράδοση και στο βαρυσήμαντο τομέα της αξιοπιστίας, έτσι ώστε να μειώσουν τις πιθανότητες εμφάνισης βλαβών. Για παράδειγμα, ένα πρόβλημα στον κινητήρα ή στο κιβώτιο ταχυτήτων αποτελεί μια πολύ δαπανηρή ζημιά, που μπορεί να μη φανεί αμέσως. Το ιδανικό είναι να βρεθεί ένα αυτοκίνητο με καλό ιστορικό, στη χαμηλότερη δυνατή τιμή και με τα λιγότερα χιλιόμετρα.
Στα πιο παλιά μοντέλα αυξάνονται οι πιθανότητες να εμφανίσουν πρόβλημα, αφού έχουν κάνει περισσότερα χιλιόμετρα και γενικότερα έχουν φθαρεί περισσότερο. Ακόμα και να μην έχει τρακάρει ποτέ ένα αυτοκίνητο μέσα σε μια δεκαετία, έχει υποστεί φυσιολογικές φθορές από τη χρήση του.
Δείτε ακόμα: Tο καλύτερο SUV των 3 ευρώ/100 χλμ.!
Ποια είναι όμως τα αυτοκίνητα 10-11 ετών, τα οποία σύμφωνα με τους ελέγχους της γερμανικής TÜV είναι τα πιο αξιόπιστα, αλλά και τα πιο ζημιάρικα; Η νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε προέρχεται από ελέγχους που έκαναν τεχνικοί της TUV σε 8,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα όλων των ηλικιών, από τον Ιούλιο του 2019 έως τον Ιούνιο του 2020. Συνολικά 228 μοντέλα χωρίστηκαν σε 5 ηλικιακά γκρουπ και αξιολογήθηκαν σε πολύ βασικούς τομείς, όπως είναι στον κινητήρα, μετάδοση, διαρροή λαδιών, φώτα, φρένα, δισκόφρενα, τακάκια κ.λπ.
Σύμφωνα με τους ελέγχους της TÜV, το αυτοκίνητο ηλικίας 10-11 ετών με τα λιγότερα προβλήματα είναι η Porsche 911, ακολουθούμενη από το Audi TT και το Honda Jazz. Γενικά βλέπουμε ότι στις πρώτες θέσεις της κατάταξης και αυτά με το πράσινο σκούρο χρώμα στη λίστα, είναι μοντέλα κυρίως γερμανικών εταιρειών και ιαπωνικά. Το ίδιο ισχύει για τα αυτοκίνητα με το πιο ανοιχτό πράσινο στην κατάταξη, ενώ στα κόκκινα και τελευταία είναι το Renault Kangoo, το Dacia Logan και το Hyundai Tucson. Περισσότερα μπορείτε να δείτε στην παρακάτω λίστα:
Δείτε ακόμα: Ο καλύτερος έλεγχος μεταχειρισμένου αυτοκινήτου