Η αξιοπιστία ενός αυτοκινήτου είναι βαρυσήμαντης σημασίας, γιατί όσο και αν αρέσει στον κάτοχό του σε σχεδιασμό και καλύπτει τις όποιες ανάγκες του, αν αρχίσει και βγάζει βλάβες, τότε θα αρχίσει να νιώθει ανασφάλεια. Τα παλαιότερα μοντέλα είναι αναμενόμενα περισσότερο επιρρεπή σε προβλήματα, ωστόσο και τα πιο νέα μπορεί ξαφνικά να μείνουν.
Η ADAC δίνει μια απάντηση σχετικά με το ποια αυτοκίνητα μένουν περισσότερο ή λιγότερο, έχοντας παράσχει οδική βοήθεια πάνω από 3,5 εκατομμύρια φορές το 2023 σε οχήματα στη Γερμανία. Ο βασικότερος υπαίτιος που προκαλούσε την ακινητοποίηση των οχημάτων σε ποσοστό 44,1% ήταν η αποφορτισμένη μπαταρία εκκίνησης. Η δεύτερη αιτία των βλαβών αφορά προβλήματα στον κινητήρα ή με τα ηλεκτρονικά του κινητήρα, τον ψεκασμό και την ανάφλεξη (22,8%). Στην τρίτη θέση είναι βλάβες που έχουν να κάνουν με τη μίζα, τη γεννήτρια, το ηλεκτρικό σύστημα ή το φωτισμό (10,5%). Ακολουθούν ελαττώματα στα ελαστικά (8,8%) και τα συστήματα κλειδώματος (7,1%).
Στα μικρά SUV που εστιάζουμε και αποτελούν τη δημοφιλέστερη κατηγορία σε πωλήσεις, βλέπουμε σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ADAC, ότι μεταξύ των μοντέλων που έχουν ταξινομηθεί το 2019, το αυτοκίνητο που έχει μείνει λιγότερες φορές (2,3 βλάβες ανά 1.000 οχήματα) είναι το Suzuki Vitara. Ακολουθεί με μικρή διαφορά το VW T-Cross (2,9), ενώ το βασικότερο πρόβλημα που προκαλούσε τις ακινητοποιήσεις και στα παρακάτω μοντέλα που ακολουθούν στη λίστα, ήταν η χαλασμένη μπαταρία. Και αυτό συνέβαινε προφανώς γιατί μια μπαταρία 4-5 ετών βρίσκεται συνήθως στα όριά της και χρειάζεται αντικατάσταση.
Μάρκα/μοντέλο | Βλάβες* |
Suzuki Vitara | 2,3 |
VW T-Cross | 2,9 |
SEAT Arona | 3,6 |
Renault Captur | 4,6 |
Peugeot 2008 | 4,7 |
Mazda CX-3 | 5,0 |
Kia Stonic | 5,1 |
Opel Crossland | 7,0 |
Ford EcoSport | 7,5 |
Hyundai Kona | 8,5 |
*Αριθμός βλαβών ανά 1.000 οχήματα |