Στην εξαιρετικά δημοφιλή κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, η οποία συγκεντρώνει το 56% των συνολικών ταξινομήσεων στην Ελλάδα, αναμένεται να προστεθεί προσεχώς ένα νέο μοντέλο που θα φέρει τα πάνω – κάτω και με την πάρα πολύ χαμηλή του τιμή. Αυτή θα γίνει γνωστή επίσημα εντός των επόμενων ημερών, ωστόσο οι πρώτες αναφορές κάνουν λόγο για πραγματική έκπληξη και αλλάζουν δεδομένα στο Β-Segment.
Την ανατροπή θα φέρει το εντελώς νέο Citroen C3 που οδηγήσαμε για πρώτη φορά τον περασμένο Μάιο στους δρόμους της Αυστρίας και μας άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις. Ουσιαστικά παραπέμπει περισσότερο σε μικρό Crossover παρά σε κλασικό supermini, εικόνα που ενισχύουν τα προστατευτικά τμήματα στους προφυλακτήρες, στους θόλους των τροχών και στα μαρσπιέ, το αυξημένο ύψος των 1.567 χλστ. και ο αισθητά περισσότερος αέρας από το έδαφος των 197 χλστ. (135 χλστ. στο προγενέστερο C3). Το τελευταίο χαρακτηριστικό συμβάλλει επίσης στην καλύτερη περιμετρική ορατότητα, τη μεγαλύτερη ευκολία επιβίβασης και αποβίβασης από το όχημα και τη δυνατότητα να πατά πιο άνετα σε κακοτράχαλους χωματόδρομους.
Ανατρεπτικό είναι και το εσωτερικό του νέου Citroen C3, αφού εκτός από το ότι δε μοιάζει καθόλου με του προγενέστερου, εστιάζει στην απλότητα και στην εργονομία. Το ταμπλό με τον οριζόντιο σχεδιασμό χωρίζεται σε τρία επίπεδα. Στο πάνω ενσωματώνεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, στο μεσαίο η οθόνη αφής και οι ακροβολισμένοι κάθετοι αεραγωγοί. Πιο κάτω βρίσκονται οι οριζόντιοι κεντρικά τοποθετημένοι αεραγωγοί και φυσικά χειριστήρια για τον έλεγχο του κλιματιστικού. Παράλληλα υπάρχουν πολλές θήκες και αποθηκευτικοί χώροι, ενώ νέο είναι το τιμόνι με το ρετρό οβάλ σήμα της Citroen, τον τετραγωνισμένο σχεδιασμό και τη μικρή διάμετρο. Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων (μήκος 4.105 χλστ.) ευνόησε τους χώρους, τόσο για τους επιβάτες που κάθονται άνετα στα αναπαυτικά καθίσματα, όσο και για τις αποσκευές κατά 10 λτ. (310 λτ.).
Η άνεση είναι ούτως ή άλλως κυρίαρχο γνώρισμα του νέου Citroen C3 και στο δρόμο, όπου πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η στάνταρ καινοτόμος ανάρτηση Citroen Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushion (διπλά προοδευτικά υδραυλικά στοπ). Όσο για τους κινητήρες του, αρχικά το ενδιαφέρον θα μονοπωλήσει ο γνωστός 1.2 PureTech με τα 101 άλογα και τα 205 Nm, με 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ., μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 5,6 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 126 γρ./χλμ. Σε συνδυασμό με την πολύ χαμηλή αρχική τιμή (πιο κάτω από το Dacia Sandero Stepway) που θα προσφέρεται το νέο Citroen C3 με αυτό το μοτέρ, σίγουρα θα γίνει αμέσως περιζήτητο. Την γκάμα των κινητήρων θα πλαισιώνουν το υβριδικό σύνολο 48V 1.2 PureTech 100 PS ë-DCS6 και το αμιγώς ηλεκτρικό 113 PS 44 kWh.