Η BYD βάζει σκοπό να κλείσει τα βενζινάδικα, με τη νέα γενιά plug-in υβριδικών της. Αστειευόμαστε βέβαια, αλλά με αυτονομία που μπορεί να αγγίξει τα 2.100 χλμ., οι κάτοχοι των Qin L DM-i και Seal 06 DM-i.
Όπου «DM» βάλτε Dual Mode και το συνδυασμό ενός ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων με ηλεκτροκινητήρα. Το θερμικό μοτέρ παράγει 99 ίππους και 126 Nm, ενώ το ηλεκτρικό προσφέρεται σε δυο εκδοχές: με 161 ίππους και 210 Nm, ή με 215 ίππους και 260 Nm. Ανάλογα το EV σκέλος, η μπαταρία είναι είτε 10,08 kWh είτε 15,78 kWh. Ο 1.500άρης ανακοινώνεται πως έχει θερμική απόδοση 46,06%, κάτι που σύμφωνα με την BYD τον καθιστά τον πιο αποδοτικό θερμικά κινητήρα καύσης σε αυτοκίνητο παραγωγής. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, τα άφταστα τεχνολογικά σύνολα της Formula 1 βρίσκονται λίγο κάτω από το 50%.
Ο ηλεκτροκινητήρας είναι αυτός που αναλαμβάνει την κίνηση του αυτοκινήτου πρωτίστως, έχοντας τη Μ.Ε.Κ. στο πλευρό του ως γεννήτρια για τη μπαταρία (σαν range extender, κοινώς). Η αρχιτεκτονική αυτή διαμορφώνει τη μέση κατανάλωση μόλις 2,9 λίτρων/100 χλμ., προσφέροντας μια μέγιστη τιμή αυτονομίας που μπορεί να ξεπεράσει τα 2.100 χλμ.! Τα νούμερα αφορούν τον κινεζικό κύκλο CLTC, ωστόσο και σε WLTP εύκολα θα ξεπερνούν τα 1.500 χλμ. Αμιγώς ηλεκτρικά, δίχως δηλαδή να συνεισφέρει ο βενζινοκινητήρας, τα δυο BYD μπορούν να κινηθούν από 80 (με τη μπαταρία των 10,08 kWh) ως 120 χλμ. (με εκείνη των 15,78 kWh).
Εντυπωσιακές είναι και οι τιμές, που μόνο plug-in υβριδικά δεν θυμίζουν. Το Qin L DM-i ξεκινά από τις μόλις 99.800 γουάν (12.709 ευρώ), ενώ το Seal 06 DM-i από τις 99.800 γουάν (17.480 ευρώ).