Το GR Corolla συνεχίζει να σκορπά ενθουσιασμό και να προκαλεί ντόρο. Και δεν πρόκειται να σταματήσει. Το τετρακίνητο hot hatch της Toyota έχει κερδίσει τους πάντες, πριν καν βγει στην αγορά και γίνουν οι πρώτες δοκιμές από τον ειδικό Τύπο. Ο αρχιμηχανικός του αποκάλυψε τους λόγους που συμβαίνει αυτό, αναλύοντας τα μυστικά του πνευματικού του τέκνου.
Ο Naoyuki Sakamoto μίλησε σε αμερικανικά μέσα και έδωσε πικάντικες λεπτομέρειες για το πλαίσιο, το σύστημα τετρακίνησης, το αμάξωμα και φυσικά τον κινητήρα του νεότερου και, προς το παρόν, δεύτερου ισχυρότερου GR (πίσω από την 3λιτρη Supra). Ο Sakamoto ξεκινά με τα κλασικά, ότι δηλαδή το αυτοκίνητο «εξελίχτηκε μέσα από τους αγώνες και την κληρονομιά της Toyota στα ράλλυ». Στη συνέχεια αναφέρει λιτά πως «το σύστημα τετρακίνησης είναι μοναδικό για την γκάμα της εταιρίας στις Η.Π.Α.», αλλά αυτό εξηγείται απλά από το γεγονός πως το GR Yaris δεν διατίθεται εκεί (οπότε όντως, το σύστημα GR-Four είναι κάτι καινούργιο για τους Αμερικανούς). Μετά αρχίζουν τα ωραία.
Ο Ιάπωνας chief engineer δίνει το βάρος του αυτοκινήτου, για την κορυφαία έκδοση Circuit Pack: 1.450 κιλά. Οπότε, η αριθμητική με τα 304 άλογα προσφέρει αναλογία ισχύος-βάρους στα 4,76 κιλά ανά ίππο. Στη συνέχεια αναλύει τον τρόπο που το πλαίσιο αναβαθμίστηκε, ώστε να αντέχει την πολύ παραπάνω δύναμη σε σχέση με το μέχρι πρότινος κορυφαίο Corolla (το 2λιτρο Hybrid των 180 ίππων): «Το σασί είναι ενισχυμένο, διαθέτοντας 349 επιπλέον συγκολλήσεις, 2,7 μέτρα παραπάνω μόνωση και αρκετά περισσότερες κόλλες. Το πάτωμα είναι διαφορετικό στο πίσω μέρος, προκειμένου να φιλοξενήσει το διαφορικό. Επίσης, πήγαμε τη μπαταρία πίσω (από μπροστά) για καλύτερη κατανομή βάρους».
Για την οροφή του Circuit Pack, που κατασκευάζεται από σφυρηλατημένο ανθρακόνημα, ο Sakamoto san αποκαλύπτει πως η εξέλιξή της είχε ξεκινήσει το 2018, πριν καν παρουσιαστεί το GR Yaris. Μιλώντας για εκείνο, πώς ο τρικύλινδρος 1.600άρης τούρμπο κέρδισε 32 άλογα (και 9 Nm); Μέσω επαναπρογραμματισμού του εγκεφάλου, που ανέβασε την πίεση του υπερτροφοδότη, και του ειδικά εξελιγμένου συστήματος εξαγωγής – το οποίο ξεχωρίζει από την τριπλή εξάτμιση, με τη μοναδική διάταξη των δυο κυκλικών στις άκρες και της τραπεζοειδούς στη μέση. Υπενθυμίζουμε πως ο G16E-GTS αποδίδει στο GR Corolla 304 άλογα και 370 Nm, που καταλήγουν στους τέσσερις τροχούς μέσω 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου και της τετρακίνησης GR-Four.