Στα πρόσφατα χρόνια, η προστασία των ευάλωτων χρηστών του δρόμου έχει γίνει προτεραιότητα για τις εταιρίες. Πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλέτες έχουν μπει -κυριολεκτικά- στα ραντάρ των αυτοκινήτων, με τα συστήματα αναγνώρισης τυφλών σημείων να σώζουν ζωές.
Αν υπάρχουν οχήματα που υποφέρουν από τυφλές γωνίες, αυτά είναι με διαφορά τα φορτηγά. Παρά τους τεράστιους καθρέπτες, ο αναλόγου επιπέδου όγκος και το μεγάλο ύψος αφήνουν πολλές φορές αθέατα δίκυκλα, ειδικά στη δεξιά μεριά. Οι οδηγοί των βαρέων οχημάτων έχουν το επιπλέον μειονέκτημα πως μια μοτοσικλέτα ή ένα ποδήλατο, μπορεί να βρίσκονται ακόμα και κάτω από τον καθρέπτη. Προφανώς το ανθρώπινο μάτι είναι αδύνατο να τα εντοπίσει, κάτι που σημαίνει πως για να αντιληφθεί πως υπάρχουν δίπλα στο φορτηγό, ο οδηγός θα πρέπει να έχει έκτη αίσθηση. Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, πως αν κινηθεί προς το μέρος τους (σε μια αλλαγή λωρίδας, λόγου χάρη, ή δεξιά στροφή), ο μόνος τρόπος να αποτραπεί το μοιραίο είναι να αντιδράσουν σαν νίντζα οι δικυκλιστές.
Ευτυχώς, έχουν αρχίσει να αναπτύσσονται αντίστοιχα συστήματα και για τους γίγαντες των δρόμων. Η Mercedes συγκαταλέγεται στους πρωτοπόρους, με το Sideguard Assist. Μια ηλεκτρονική δικλείδα ασφαλείας που σκανάρει τα «νεκρά» σημεία των πλαϊνών καθρεπτών και ενημερώνει τον οδηγό, όταν κάποιο όχημα ή πεζός βρίσκεται εκεί, διαθέτοντας και κάμερα στο εσωτερικό. Σύμφωνα με τους Γερμανούς, μόνο πέρσι εξοπλίστηκαν 600 Actros και Arocs με το S1R, μετά την αγορά τους.
H Mercedes-Benz Trucks, μάλιστα, ετοιμάζει την αναβαθμισμένη εκδοχή του Sideguard Assist (από το 2016 προσφέρεται), που θα λανσαριστεί τον προσεχή Ιούνιο. Το S1X, όπως ονομάζεται, θα μπορεί να επενεργήσει στα χειριστήρια του οχήματος, πέρα από το να ειδοποιεί τον οδηγό. Το φορτηγό θα μπορεί να φρενάρει αυτόματα σε περίπτωση ανίχνευσης αντικειμένου, ενώ σε ταχύτητες μέχρι 20 χλμ./ώρα το S1R θα μπορεί μέχρι να το ακινητοποιήσει. Παράλληλα, θα ενσωματωθεί και σύστημα διατήρησης λωρίδας, που θα επενεργεί στο τιμόνι.