Από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά κάθε αυτοκινήτου που εξετάζει ο ενδιαφερόμενος αγοραστής χρόνια τώρα, είναι η κατανάλωση καυσίμου. Πόσο δε μάλλον τον τελευταίο καιρό όπου οι τιμές των δύο βασικότερων καυσίμων, της βενζίνης και του πετρελαίου έχουν σπάσει κάθε ρεκόρ. Το ίδιο όμως ισχύει και για τις τιμές του ρεύματος, αφού πλέον κυκλοφορούν αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μπαίνουν τακτικά στην πρίζα (και σε πρατήρια υγρών καυσίμων) και απαιτούν δεκάδες κιλοβατώρες σε κάθε ανεφοδιασμό.
Ποια είναι όμως τα αυτοκίνητα που έχουν χαμηλότερη κατανάλωση βενζίνης, πετρελαίου ή ρεύματος και ποια «τσουρουφλίζουν» τους οδηγούς τους; Μια απάντηση στο ερώτημα δίνει η Γερμανική ADAC μέσα από τις 2.500 δοκιμές αυτοκινήτων που έχει κάνει τα τελευταία 20 χρόνια. Στο Ecotest του ADAC οι δοκιμές πραγματοποιούνται υπό τυποποιημένες συνθήκες στο δυναμόμετρο σε σταθερές θερμοκρασίες όλο το χρόνο, καθώς και σε πραγματικές συνθήκες στο δρόμο με τη βοήθεια ενός κινητού συστήματος μέτρησης.
Το Opel Zafira 2.2 TDI ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που υποβλήθηκε στο ADAC Ecotest το 2003. Από τότε μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει πάρα πολλά στο χώρο της αυτοκίνησης, αφού τα νέα αμάξια είναι βαρύτερα και ισχυρότερα. Για παράδειγμα το 2003 το μέσο βάρος των οχημάτων που μετρήθηκε από τον ADAC ήταν 1.414 κιλά και η μέση απόδοση στους 130 ίππους, Το 2022 ήταν 1.711 κιλά και 208 ίπποι.
Ας δούμε λοιπόν παρακάτω σύμφωνα με τα tests του ADAC, τα καλύτερα και χειρότερα αυτοκίνητα σε κατανάλωση βενζίνης, πετρελαίου και ρεύματος, από το 2016 και μετά.
Top 5 βενζίνης
- Toyota Prius 1.8 Hybrid (3ης γενιάς): 4,1 λτ./100 χλμ. (2016)
- Toyota Corolla 1.8 Hybrid: 4,6 λτ./100 χλμ. (2019)
- Suzuki Celerio 1.0 Eco+: 4,8 λτ./100 χλμ. (2019)
- Toyota Prius 1.8 Hybrid (4ης γενιάς): 4,8 λτ./100 χλμ. (2019)
- Toyota Yaris 1.5 Hybrid: 4,8 λτ./100 χλμ. (2016, 2018)
Χειρότερα 5 βενζίνης
- Chevrolet Camaro Coupe 6.2 V8 Aut.: 12,4 λτ./100 χλμ. (2018)
- BMW M5 xDrive Steptronic: 11,1 λτ./100 χλμ. (2019)
- Porsche Macan S PDK: 10,7 λτ./100 χλμ. (2019)
- Ford Mustang Fastback 5.0 Ti-VCT V8 GT: 10,5 λτ./100 χλμ. (2020)
- Kia Stinger 3.3 T-GDI V6 GT AWD Aut.: 10,4 λτ./100 χλμ. (2017)
Top 5 πετρελαίου
- Mazda 2 SKYACTIV-D 105: 4,1 λτ./100 χλμ. (2016)
- Hyundai i20 1.1 CRDi: 4,3 λτ./100 χλμ. (2016)
- Peugeot 208 BlueHDi 100: 4,3 λτ./100 χλμ. (2016)
- Mazda 3 SKYACTIV-D 105: 4,5 λτ./100 χλμ. (2017)
- Ford Fiesta 1.5 TDCi: 4,5 λτ./100 χλμ. (2018)
Χειρότερα 5 πετρελαίου
- Land Rover Defender 90 D300 SE AWD Auto: 9,8 λτ./100 χλμ. (2021)
- SsangYong Rexton 2.2 Diesel 4WD Auto: 9,5 λτ./100 χλμ. (2018)
- VW Amarok DoubleCab 3.0 V6 TDI BMT SCR 4MOTION Auto: 9,4 λτ./100 χλμ. (2019)
- Hyundai Staria 2.2 CRDi AWD: 9,3 λτ./100 χλμ. (2023)
- Audi SQ7 TDI quattro tiptronic: 9,3 λτ./100 χλμ. (2016)
Top 5 ηλεκτρικά
- Hyundai IONIQ Electric (28 kWh): 14,7 kWh/100 χλμ. (2017)
- Hyundai IONIQ 6 (77.4 kWh) 2WD: 15,5 kWh/100 χλμ. (2023)
- Hyundai IONIQ Electric (38.3 kWh): 16,3 kWh/100 χλμ. (2020)
- Hyundai Kona Electric (64 kWh): 16,3 kWh/100 χλμ. (2021)
- VW e-up!: 16,7 kWh/100 χλμ. (2020)
Χειρότερα 5 ηλεκτρικά
- Mercedes-Benz EQV 300 long: 30,9 kWh/100 χλμ. (2021)
- Citroen e-Spacetourer XL (75 kWh): 29,7 kWh/100 χλμ. (2022)
- Nissan e-NV200 Evalia (40 kWh): 28,1 kWh/100 χλμ. (2018)
- Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC: 27,6 kWh/100 χλμ. (2020)
- Jaguar I-Pace EV400 S AWD: 27,6 kWh/100 χλμ. (2018)