Πριν περίπου 15 χρόνια, το 2009 συγκεκριμένα, είχε εμφανιστεί ένα πολύ φιλόδοξο project από τη Ρωσία. Το όνομά του ήταν B1 και αποτελούσε δημιουργία της Marussia, η οποία αποτελούσε την ανερχόμενη δύναμη της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με βλέψεις για συμμετοχή στη Formula 1. Προσδοκίες που εκπληρώθηκαν το 2012, όταν η Marussia μπήκε στο μαγικό κόσμο της F1 και παρέμεινε για 4 χρόνια. Την ίδια περίοδο ήθελε να δείξει στον κόσμο πως οι Ρώσοι δεν ξέρουν να φτιάχνουν μόνο Mosckvich και Niva, αλλά και supercars.
Το B1 ανέλαβε να λειτουργήσει ως πειστήριο, έχοντας παράλληλα την εναλλακτική του B2. Στην ουσία επρόκειτο για το ίδιο αυτοκίνητο, με αλουμινένιο ημι-μονοκόκ πλαίσιο και κινητήρες της Cosworth, που ήταν και ο συνεργάτης της ομάδας στη Formula 1. Η παραγωγή των B1/B2 άντεξε μέχρι το 2014, όταν τα οικονομικά προβλήματα (εν πολλoίς λόγω F1) οδήγησαν τη βραχύβια εταιρία σε χρεοκοπία. Ο ακριβής αριθμός των αυτοκινήτων που κατασκεύασε παραμένει άγνωστος, με κάποιες αναφορές να τοποθετούν την παραγωγή στα 500 κομμάτια και κάποιες άλλες στα μόλις 14. Σίγουρα πάντως έμειναν διαθέσιμα σασί και κινητήρες, καθώς τουλάχιστον ένα από αυτά έχει εξελιχθεί στην κατασκευή που βλέπουμε.
Το πρωτότυπο που έκανε βόλτες στους δρόμους της Μόσχας προέρχεται από το Ρώσο οδηγό αγώνων Roman Rusinov, ο οποίος θέλει να φτιάξει τη δική του αυτοκινητοβιομηχανία. Πριν λίγες ημέρες κατοχύρωσε το όνομα «Rossa», σε έναν συνδυασμό ιταλικής (rossa=κόκκινη) και ρωσικής (ομόηχη λέξη με τη Ρωσία, στη γλώσσα τους) απόδοσης, ενώ λίγο αργότερα εμφανίστηκε το αυτοκίνητο στην πρωτεύουσα της χώρας. Η αλήθεια πάντως είναι πως η μεσογειακή επιρροή φαίνεται στο εμπρός μέρος, ιδίως τα φανάρια, που φέρνει υπερβολικά σε Lamborghini Aventador, αλλά και στον τρόπο που ανοίγουν οι πόρτες.
Οι πληροφορίες για το ποιόν κάτω από το μαύρο ματ αμάξωμα διατηρούνται σε απειροελάχιστο αριθμό. Κατά πάσα πιθανότητα κρύβεται ο ατμοσφαιρικός 3.5 V6 της Cosworth, που είχαν και τα B1/B2, σε απόδοση τουλάχιστον 300 ίππων. Τόση ήταν η ισχύς του πριν 10 χρόνια, όμως δεν αποκλείεται εδώ να είναι βελτιωμένος. Ή να μην είναι καν αυτός, αλλά ένας 2.8 V6 τούρμπο (επίσης Cosworth) που επίσης φόραγε ο προκάτοχος του εικονιζόμενου, στα 360-420 άλογα. Αν κρίνουμε από τις διαστάσεις βρίσκεται πιο κοντά στο B2, άρα το μήκος τοποθετείται κάπου στα 4,6 μέτρα, το πλάτος στα 2 μέτρα και το ύψος στα 1,1 μέτρα, με το βάρος στα 1.100 – όλα κατά προσέγγιση και με οδηγό το B2. To κιβώτιο ήταν ένα 6άρι ημιαυτόματο, οπότε ενδεχομένως να συνεχίζει και εδώ. Ρωσικά δημοσιεύματα, ωστόσο, κάνουν λόγο για τον 3.5 V6 της Toyota που βρίσκουμε στις Lotus.
Ουδείς γνωρίζει σίγουρα, ενώ το ίδιο ισχύει για το πότε (κι άμα) θα παρουσιαστεί επίσημα ή το πόσο θα κοστίζει.