Στο μισό τα ατυχήματα χάρις στο αυτόματο φρενάρισμα

Το σύστημα αυτόνομης πέδησης συγκαταλέγεται πια στο βασικό εξοπλισμό πολλών μοντέλων, από όλες τις κατηγορίες. Πολλοί δεν το θέλουν, άλλοι επικρίνουν τον τρόπο λειτουργίας του, ενώ και η αποτελεσματικότητά του έχει δεχτεί αμφισβητήσεις από δοκιμές ανεξάρτητων φορέων. Όπως αποδεικνύεται, όμως, εκεί που πραγματικά μετράει -στις πραγματικές συνθήκες- το αυτόματο φρενάρισμα κάνει εξαιρετική δουλειά.

Η έρευνα που πραγματοποίησε η οργάνωση PARTS (Partnership for Analytical Research in Traffic Safety, παρακλάδι του NHTSA) έδειξε πως τα επικουρικά συστήματα, και ιδίως η αυτόνομη πέδηση, μειώνουν δραστικά τόσο τα ατυχήματα όσο και τους τραυματισμούς. Οι οπίσθιες συγκρούσεις μεταξύ οχημάτων παρουσιάζουν μείωση 49% όταν είναι παρόν το αυτόματο φρενάρισμα, ενώ ακόμα και όταν δεν καταφέρνει να αποτρέψει το «μπαμ», ελαχιστοποιεί τη δύναμη της πρόσκρουσης. Οι τραυματισμοί μειώνονται κατά 53%, χάρις στην έγκαιρη μείωση της ταχύτητας από την παρέμβαση των ηλεκτρονικών.

Αντίθετα, η παρουσία μόνο της προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης έχει πολύ μικρότερο αντίκτυπο στην αύξηση της ασφάλειας. Όταν το αυτοκίνητο μόνο ειδοποιεί τον οδηγό αντί να φρενάρει το ίδιο, η μείωση στα ατυχήματα και τους τραυματισμούς δεν ξεπερνά το 16% και 19% αντίστοιχα. Οι αριθμοί δηλώνουν ξεκάθαρα πως η καλύτερη αντιμετώπιση μιας επείγουσας κατάστασης, σε περιπτώσεις που ο οδηγός δεν είναι στο 100% της εγρήγορσης, είναι η λήψη μέτρων από το όχημα και όχι απλά η σήμανση συναγερμού.

Οι παράμετροι της μελέτης καταπιάστηκαν και με την επίδραση των συστημάτων αλλαγής λωρίδας, που επίσης χωρίζονται σε προειδοποιητικά και ενεργητικά. Ο συνδυασμός της προειδοποίησης με τη διατήρηση αλλαγής λωρίδας (ηχητικό/οπτικό σήμα και αυτόματο στρίψιμο του τιμονιού) συνεισφέρουν σε μείωση των συγκρούσεων κατά 8%, με παράλληλη μείωση 7% στους τραυματισμούς. Καμία σχέση με την επιδραστικότητα του αυτόματου φρεναρίσματος, αλλά ευπρόσδεκτη βελτίωση.

Get it on Google Play Download on the App Store