Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ριχτεί στη μάχη για την επέκταση της ηλεκτροκίνησης, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το θέλουν κιόλας. Η συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου εξαναγκάζεται στην ηλεκτρική στροφή, λόγω των «δρακόντειων» περιβαλλοντικών νομοθετημάτων που ήδη εφαρμόζονται ή βρίσκονται καθ’ οδόν. Αυτή η πίεση, σύμφωνα με τον CEO της Stellantis, εγκυμονεί κινδύνους για το σύνολο της παραγωγικής διαδικασίας.
Ο Carlos Tavares μίλησε σε συνέδριο του Reuters Next για τις πιέσεις που δέχεται η αυτοκίνηση, αναφορικά με την εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων, σκιαγραφώντας ένα όχι ιδιαίτερα λαμπρό σκηνικό: «Αυτό που έχει αποφασιστεί, είναι μια επιβολή της ηλεκτροκίνησης στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Μια τεχνολογία με 50% μεγαλύτερο κόστος κατασκευής, συγκριτικά με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Δεν υπάρχει περίπτωση να μετακυλήσουμε τόσο κόστος στον αγοραστή, καθώς έτσι τα EV αυτοκίνητα θα ήταν απλησίαστα για το μεγαλύτερο κομμάτι της μεσαίας τάξης».
Ο Πορτογάλος ανέφερε πως για να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις της νέας εποχής ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας, θα πρέπει να εκτοξεύσει την παραγωγική δραστηριότητα: «Μέσα στην επόμενη 5ετία θα πρέπει να έχουμε ανεβάσει την ετήσια παραγωγικότητα των ηλεκτρικών στο 10%, τη στιγμή που μέχρι πρότινος βρισκόμασταν στο 2 με 3%. Το μέλλον θα δείξει ποιος θα μπορέσει να τα καταφέρει και ποιος όχι. Η αυτοκινητοβιομηχανία θα φτάσει στα όριά της με αυτές τις απαιτήσεις».
Απαιτήσεις που, σύμφωνα με τον Tavares, ελλοχεύουν κινδύνους για θέσεις εργασίας και ποιότητα προϊόντος. Τα κόστη που θα κληθούν να απορροφήσουν οι εταιρίες, αναπόφευκτα θα οδηγήσουν σε περικοπές. Πρώτος υποψήφιος, όπως πάντα, το εργατικό δυναμικό. Άποψη που συμμερίζεται και ο πρόεδρος της Toyota. Εν συνεχεία, λόγω και της πρεμούρας για ραγδαία ανάπτυξη της ηλεκτρικής γκάμας κάθε κατασκευαστή, η μείωση στο επίπεδο ποιότητας – τουλάχιστον μέχρι να επιτευχθούν τα απαραίτητα ισοζύγια.