H Skoda παρουσίασε τη στρατηγική “NEXT LEVEL – SKODA STRATEGY 2030”, η οποία θα οδηγήσει τη μάρκα στην τρέχουσα δεκαετία, με ορίζοντα το 2030. Η στρατηγική, όπως την παρουσίασε ο Thomas Schäfer, CEO της Skoda Auto, περιλαμβάνει φιλόδοξους στόχους.
Η μάρκα θα επιδιώξει να επεκταθεί περαιτέρω σε διεθνές επίπεδο, να εξηλεκτριστεί ακόμα περισσότερο και να περάσει πλήρως στην ψηφιακή εποχή. Όσον αφορά στις πωλήσεις, στην Ευρώπη στόχος είναι να εισέλθει στο top-5 των πιο δημοφιλών μαρκών ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο στόχος είναι η κορυφή σε μεγάλες αγορές όπως η Ινδία, η Ρωσία και η Βόρεια Αφρική – περιοχές που ήδη η Skoda αποτελεί την αιχμή του δόρατος του Volkswagen Group. Σε εθνικό επίπεδο, στόχος για την τσέχικη μάρκα είναι να καταστεί σε κέντρο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης εντός του Group. Ήδη η Τσεχία είναι η μόνη εκτός Γερμανίας χώρα όπου κατασκευάζονται ηλεκτρικά μοντέλα με βάση την ΜΕΒ, ενώ εργοστάσια της Skoda κατασκευάζουν εξαρτήματα για ηλεκτρικά μοντέλα του Group, με τις μπαταρίες υψηλής τάσης σύντομα να προστίθενται σε αυτά.
Η νέα στρατηγική επεκτείνει την προηγούμενη, γνωστή ως Strategy 2025, με χρονικό ορίζοντα το 2030. Το επιτυχημένο λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού Enyaq iV πριν μερικές εβδομάδες, θα ακολουθήσει η Fabia, που φιλοδοξεί να φέρει νέο πελατολόγιο στη μάρκα χάρη στο πιο hi-tech προφίλ και το μοντέρνο design, που συνδυάζονται με πολύ ελκυστική τιμή. Παράλληλα, η προσθήκη τουλάχιστον τριών νέων ηλεκτρικών μοντέλων στο portfolio της Skoda, πιο μικρών από το Enyaq iV, θα ανεβάσει το επίπεδο των ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας στην Ευρώπη στο 50-70% της συνολικής γκάμας.
Σε περιβαλλοντικό επίπεδο, η Skoda στοχεύει να μειώσει τους συνολικούς ρύπους που εκπέμπει ο στόλος της σε παγκόσμιο επίπεδο κατά 50%, μέχρι το 2030, σε σύγκριση με το 2020. Ήδη εργοστάσια της Skoda είναι περιβαλλοντικά ουδέτερα όσον αφορά το αποτύπωμα άνθρακα και στόχος είναι αυτό να επιτευχθεί για όλα τα εργοστάσια της μάρκας σε Τσεχία και Ινδία, μέχρι το 2030.
Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με ανάπτυξη όσον αφορά τους οικονομικούς δείκτες (απόδοση επί των πωλήσεων 8%), τις ευκαιρίες εξέλιξης του εργατικού δυναμικού (το 2030 μία στις τέσσερις διευθυντικές θέσεις θα καταλαμβάνεται από γυναίκα) καθώς και η απλοποίηση της προσφερόμενης γκάμας (χάρη και στον εξηλεκτρισμό), αναμένεται να εξασφαλίσουν στη Skoda ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη, την τρέχουσα δεκαετία.