Η Volkswagen ανέθεσε ένα ακόμα πολύ σημαντικό ρόλο στους μηχανικούς της Skoda. Αυτό της ανάπτυξης του κινητήρα εσωτερικής καύσης της σειράς EA 211 για 50 μοντέλα επτά εμπορικών σημάτων του Ομίλου Volkswagen. Μέχρι τώρα είχε εξελίξει κυρίως τα ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα MPI, αλλά τώρα θα αναλάβει και τους περισσότερους TSI.
Η νέα αρμοδιότητα βασίζεται και σε άλλες εργασίες που εκτελεί η Skoda στον Όμιλο VW, όπως είναι η ανάπτυξη της πλατφόρμας MQB A0 Global, η οποία μπορεί να χρησιμοποιεί κινητήρες EA 211. Επίσης, αναπτύσσει ταμπούρα για ολόκληρο το γκρουπ. Μαζί με τη νέα γενιά Superb, το νέο Volkswagen Passat αναπτύχθηκε επίσης στη Mladá Boleslav.
Μακρά παράδοση στην κατασκευή κινητήρων
Η ανάπτυξη κινητήρων στη Mladá Boleslav χρονολογείται από το 1899, όταν ο Václav Laurin και ο Václav Klement κατασκεύασαν το πρώτο τους ποδήλατο εξοπλισμένο με βοηθητικό κινητήρα. Ήδη από το 1905, οι Laurin & Klement παρουσίασαν το πρώτο τους αυτοκίνητο, το Voiturette A, το οποίο κινούνταν από έναν υγρόψυκτο κινητήρα 1.1 λίτρων που αναπτύχθηκε εσωτερικά. Με λίγες εξαιρέσεις, η Skoda χρησιμοποίησε σχεδόν αποκλειστικά δικούς της κινητήρες μέχρι να ενταχθεί στον Όμιλο Volkswagen. Το 1997, ξεκίνησε η παραγωγή κινητήρων 1.0 MPI στη Mladá Boleslav, τους οποίους η μάρκα προμήθευε σε άλλες μάρκες του ομίλου. Ο 1.2 HTP για παράδειγμα αναπτύχθηκε εσωτερικά και μετά από σχεδόν 15 χρόνια παραγωγής, αυτός ο τρικύλινδρος κινητήρας τοποθετήθηκε σε περισσότερα από 3,5 εκατομμύρια οχήματα του ομίλου VW. Η παραγωγή της σειράς κινητήρων EA 211 ξεκίνησε στη Mladá Boleslav το 2012 με τον νέο τύπο 1.0 MPI. Αμέσως μετά, η Skoda ήταν υπεύθυνη για την πλήρη ανάπτυξη των μονάδων ισχύος MPI για ολόκληρο τον όμιλο.
Υψηλή απόδοση, χαμηλή κατανάλωση
Οι μηχανικοί της Skoda θα αναλάβουν τώρα σταδιακά την ευθύνη για την ανάπτυξη μελλοντικών κινητήρων TSI της σειράς EA 211 εκτός από τις μονάδες MPI. Σήμερα, τα μοτέρ της σειράς EA 211 μπορούν να έχουν τρεις ή τέσσερις κυλίνδρους, χωρητικότητα από 1.0 έως 1.6 λίτρα και επί του παρόντος καλύπτουν αποδόσεις από 48 έως 115 kW (65-156 hp). Οι κινητήρες μπορούν να χρησιμοποιούν βενζίνη, CNG ή αιθανόλη και είναι διαθέσιμοι σε ήπια υβριδικές και plug-in υβριδικές. Ο δημοφιλής 3κύλινδρος 1.0 TSI ή ο 4κύλινδρος 1.4 TSI (για plug-in υβριδικά) και ο 1.5 TSI είναι ορισμένοι από αυτούς.
Στόχος των μηχανικών της Skoda είναι τώρα να συνεχίσουν να βελτιώνουν και να προσαρμόζουν αυτούς τους κινητήρες στις ανάγκες και τους κανονισμούς των παγκόσμιων αγορών. Παράλληλα, στόχος είναι η ανάπτυξη ακόμη πιο ισχυρών και αποδοτικών κινητήρων με χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και έμφαση στη μέγιστη αξιοπιστία.