Πίσω στο 1980, η Renault χρειαζόταν ένα κατάλληλο αυτοκίνητο για να εξασφαλίσει την ομολογκασιόν του αγωνιστικού 5 Maxi Turbo. Κάτι που σήμαινε πως έπρεπε να κατασκευάσει έναν ορισμένο αριθμό 5 (3.000 συγκεκριμένα), με το αμάξωμα και τα μηχανικά μέρη -κατάλληλα διαρρυθμισμένων πάντα- του αυτοκινήτου που θα κατέβαινε στο πρωτάθλημα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ και την αξέχαστη κατηγορία του Group B.
Δείτε ακόμα: Δίνει «πόνο» στο Ring το Renault Megane RS Trophy-R (+video)
Κάπως έτσι, ήρθε στον κόσμο το 5 Turbo. Ένα 5αρι με «τουμπανιασμένο» αμάξωμα, κινητήρα στο κέντρο, κίνηση πίσω και οδική συμπεριφορά που έμελλε να το καθιερώσει ως ιδανικό λήμμα του όρου «σκοτώστρα». Τα 160 άλογα του 1.400αρη τούρμπο κινητήρα, σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος (970 κιλά) και το μικρό μεταξόνιο, έκαναν διαβόητο το πολιτικό Maxi για την δύστροπη και απαιτητική συμπεριφορά του. Αλλά το ανήγαγαν επίσης στην σφαίρα του θρύλου.
Διαβάστε επίσης: Αγωνιστικό LADA Vesta με μοτέρ Renault Megane RS!
Ένα από τα 600 της Series 1 τίθεται σε δημοπρασία αυτές τις ημέρες, όντας σε άριστη κατάσταση, πλήρως εργοστασιακό και με μόλις 84.012 χιλιόμετρα στο οδόμετρο. Το τελικό ποσό που αναμένεται να «πιάσει», κυμαίνεται μεταξύ 100 και 130.000 ευρώ! Περίπου όσο 3 Megane RS, με τις τιμές που έχει η κορυφαία έκδοση του μικρομεσαίου της Renault στην Γαλλία.