Πολλές φορές κάποια σπάνια πράγματα κρύβονται σε μέρη που κανείς δεν θα μπορούσε να υποψιαστεί. Καλή ώρα το εν λόγω Fiat Bravo.
Εκ πρώτης όψεως μοιάζει με ένα τυπικό 1.200άρι 12βάλβιδο δείγμα, σαν τα χιλιάδες που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας στα μέσα-τέλη της δεκαετίας του 90. Με λίγο περισσότερο προσοχή διακρίνονται spoiler στα μαρσπιέ, ενώ οι παρατηρητικοί θα κεντριστούν από τα σηματάκια «2.0 20V». Ενδεχομένως να απορήσουν με τα νούμερα, όμως πράγματι κυκλοφόρησε Bravo 1ης γενιάς με 2λιτρο 20βάλβιδο μοτέρ.
Δείτε ακόμα: Κούκλα αλλά πανάκριβη αυτή η Mercedes E 60 AMG
Το Bravo HGT ήταν η πρόταση της Fiat στα τότε hot hatches. Βάση του ήταν το πανίσχυρο μοτέρ που χρησιμοποιούταν στο Coupe 20V Turbo, σε ατμοσφαιρική εκτέλεση. Ένα από τα λίγα -κι όπως αποδείχτηκε, τελευταία- μπλοκ 5 κυλίνδρων, απέδιδε 147 ίππους στις 6.100 σ.α.λ. και 186 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ., συνδυαζόμενο με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Οι επιδόσεις που χάριζε στο κορυφαίο Bravo ήταν καθόλα ικανοποιητικές, με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 8,5 δλ. και την τελική να φτάνει στα 210 χλμ./ώρα. Από το 1998 και μέχρι το τέλος της παραγωγής του μοντέλου, το 2001, το μοτέρ ανέβηκε στα 155 άλογα και η έκδοση ονομάστηκε αναλόγως (155 HGT), με το χρόνο για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να κατεβαίνει στα 8 δλ. και την τελική να αυξάνεται στα 213 χλμ./ώρα.
Η χαμηλή εμπορική του απήχηση και η γενικότερη σπανιότητα του μοντέλου, το έχουν αναγάγει στα πρόθυρα του future classic. Το πόσο σπάνιο είναι, αποτυπώνεται από το AutoScout24, το οποίο διαθέτει αγγελίες μεταχειρισμένων από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με αυτό, λοιπόν, μόλις 8 Bravo HGT πωλούνται αυτή τη στιγμή στην Γηραιά Ήπειρο. Και το συγκεκριμένο, είναι το καλύτερο όλων.
Πρόκειται για μοντέλο του 1997, με μόλις 80.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ. Ένας ιδιοκτήτης μόλις έχει περάσει από το αριστερό κάθισμα, με το αυτοκίνητο να παρουσιάζεται σε υπεράριστη κατάσταση. Για την ακρίβεια, το μόνο ψεγάδι -πάντα βάσει φωτογραφιών- εντοπίζεται στη φούσκα του επιλογέα ταχυτήτων, που έχει ξεφτίσει στο πάνω μέρος της. Κατά τα άλλα, το σαλόνι, το ταμπλό, το αμάξωμα και -σύμφωνα με την αγγελία- τα μηχανικά μέρη είναι άθικτα.
Διαβάστε επίσης: Συλλεκτικό VW Golf 16V G60 στα λεφτά καινούργιας Porsche Cayman
Το αντίτιμο για όλα αυτά, είναι 4.000 ευρώ. Μπορεί να ακούγονται πολλά για ένα Bravo 22 ετών, όμως αν αναλογιστεί κανείς πως μιλάμε για ένα από τα λίγα HGT που κυκλοφόρησαν και ελάχιστα εξαιρετικά που υπάρχουν πια, τότε το ποσό για ένα χαμένο διαμάντι σαν αυτό είναι πέρα για πέρα λογικό. Εναλλακτικά, υπάρχει η πατροπαράδοτη επιλογή της μετατροπής.