Σκούρα φαίνονται να είναι τα πράγματα για την ιταλική μάρκα με τη διάσημη «Τρίαινα», αφού οι πωλήσεις της έχουν κάνει ελεύθερη πτώση τα τελευταία χρόνια, γεγονός που αν μη τι άλλο είναι πολύ ανησυχητικό για το μέλλον της.
Δείτε ακόμα: Η τεχνολογία F1 του νέου μοτέρ της Maserati (+video)
Η Maserati μετρά 106 χρόνια από την ίδρυσή της (το 1914) και με μοντέλα που ανέκαθεν προσέφεραν υψηλή πολυτέλεια και με επιδόσεις Ferrari (το 1999 η Ferrari ανέλαβε τον πλήρη έλεγχο της Maserati). Ανέκαθεν τα μοντέλα της σαγήνευαν και αποτελούσαν υλικό για όνειρα, όμως ούτε η Levante δεν κατάφερε να φέρει τα προβλεπόμενα νούμερα πωλήσεων. Λογικά, ούτε το νέο κεντρομήχανο supercar από τη Μόντενα, η MC20 θα σώσει την κατάσταση, αφού απευθύνεται σε ένα πολύ περιορισμένο αγοραστικό κοινό.
Δείτε ακόμα: Νέες Maserati Trofeo με V8 Ferrari και 588 άλογα
Την τελευταία εικοσαετία, η καλύτερη χρονιά για τη Maserati ήταν το 2017, αφού έφτασε παγκοσμίως τις 51.500 πωλήσεις, λόγω του λανσαρίσματος του SUV μοντέλου Levante. Τότε, μία στις δύο Maserati που πωλήθηκαν ήταν Levante, όμως ο στόχος για την εταιρία ήταν διπλάσιος. Το 2018 έπεσε σημαντικά στις 34.900 πωλήσεις, ενώ το 2019 κατρακύλησε και άλλο, στις 19.300 πωλήσεις. Φέτος, λόγω και της πανδημίας του κοροναϊού, η κατάσταση θα είναι ακόμα χειρότερη. Ενδεικτικά, στην Ευρώπη το πρώτο 9μηνο του 2020, ταξινομήθηκαν συνολικά μόλις 2.348 Maserati, μεταξύ των οποίων οι 1.497 ήταν Levante. Συγκριτικά, το ίδιο χρονικό διάστημα, η Porsche πούλησε 13.677 Cayenne. Πληροφοριακά, στην Ευρώπη το 2017 πωλήθηκαν 5.733 Levante, το 2018 έφτασε τις 4.511 πωλήσεις και το 2019 τις 3.290.
Δείτε ακόμα: Νέα υβριδική Maserati Ghibli 2.0λτ. 330 PS (+video)
Το πολυτελές SUV της Maserati δεν φαίνεται πλέον ικανό να σώσει την εταιρεία, με τα παλιά πλέον μοντέλα, όπως είναι η Ghibli και η Quattroporte, που αμφότερες παρουσιάστηκαν στις τελευταίες τους γενιές το 2013. Ίσως θα έπρεπε να κατέβει κατηγορία (π.χ. με ένα μικρότερο SUV) για να γίνει πιο προσιτή στο ευρύτερο αγοραστικό κοινό, αντί να επενδύσει πολλά χρήματα για την εξέλιξη της MC20. Ποιος ξέρει. Το μέλλον θα δείξει αν θα είναι ευοίωνο για την αγαπημένη ιταλική μάρκα.