Τα Toyota φημίζονται για την αξιοπιστία και τον all around χαρακτήρα τους, όμως χαρά των gadgets δεν τα αποκαλείς – εξαιρουμένου του Prius. Παρόλα αυτά, κάποια είχαν την τεχνολογία και το εφέ μέσα τους, από παλιά. Εν προκειμένω, το 1984.
H δεκαετία του ’80 σημαδεύτηκε από τα ψηφιακά καντράν. Μεγαλούργησαν στα αμερικανικά μοντέλα, ως επίδειξη τεχνολογίας και premium χαρακτήρα. Άλλο που τα αυτοκίνητα έπασχαν σε σημαντικότερους τομείς, όπως ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά και επιδόσεις. Ένα ψηφιακό κοντέρ ή -ακόμα καλύτερα- ολόκληρο ταμπλό με φωτεινές ενδείξεις, γραφικά και λοιπά στοιχεία που φάνταζαν βγαλμένα από πρωτότυπο, ήταν ο Νο1 «κράχτης». Και δεν ήταν μόνο οι Αμερικανοί «γκατζετάκηδες». Όπως αποδεικνύει περίτρανα το Toyota Cressida.
Διαβάστε επίσης: Θυμάστε το ψηφιακό ταμπλό του Fiat Tipo;
Για να μην μπλεχτούμε στον κυκεώνα ονομάτων της ιαπωνικής εταιρίας, το Cressida ήταν το Corona στις Η.Π.Α. Ήρθε και στην Ευρώπη, αλλά σε επιλεγμένες αγορές και για πολύ λίγα κομμάτια. Το μεσαίο Toyota ήταν διαθέσιμο σε σεντάν και station wagon αμάξωμα, καταργώντας την κουπέ εκδοχή της προηγούμενης γενιάς. Είχε αρκετά δυνατά μοτέρ για την εποχή του, ξεκινώντας από τα 80 άλογα του 1.800άρη 13T-J, περνώντας στα 147 του εν σειρά εξακύλινδρου 2.7 λτ. και φτάνοντας μέχρι τα 165 του -επίσης straight six- 2λιτρου τούρμπο M-TEU. Το Cressida απέσπασε διθυραμβικά σχόλια για το 4άρι αυτόματο κιβώτιο A43DE, που ήταν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και διέθετε 3 προγράμματα λειτουργίας: Power, Normal και Economy. Εξίσου αποθεωτικές κριτικές και για τα δυναμικά χαρακτηριστικά, με την πίσω ανάρτηση και τα φρένα να προέρχονται από την πρώτη Supra!
Δείτε ακόμα: Toyota Corolla Liftback 40 ετών με 8.500 χλμ.!
Παρόλα αυτά, μόλις άνοιγες την πόρτα ένα πράγμα κέντριζε βλέμμα και εγκέφαλο: ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Σε αντίθεση με την συντριπτική πλειοψηφία των υπολοίπων, το καντράν της Toyota δεν ήταν γεμάτο ενδείξεις και λαμπάκια. Κάτι που το καθιστούσε σαφώς πιο ευανάγνωστο και αξιόπιστο.
Δείτε ακόμα: Πόσες ενδείξεις υπάρχουν στα σύγχρονα καντράν;
Διαβάστε επίσης: Όταν τα Lada είχαν ψηφιακό καντράν! (+video)
Ταχύμετρο και στροφόμετρο σε πρώτο πλάνο, με δυο κάθετες μπάρες για το καύσιμο και τη θερμοκρασία δίπλα τους, ενώ όλες οι υπόλοιπες λυχνίες (χειρόφρενο, φώτα, φλας κλπ) σε μια μπάρα από κάτω. Μια οθόνη στα δεξιά του πίνακα ενημέρωνε για την ώρα, ενώ ακόμα και το τιμόνι ήταν επίπεδο στο κάτω μέρος του! Όλα αυτά, 36 χρόνια πριν.