Οι αυξήσεις στις τιμές των αυτοκινήτων δεν είναι πρόβλημα που απασχολεί μόνο την Ελλάδα ή την Ευρώπη. Παντού παρατηρούνται ανατιμήσεις, οι οποίες κατά περίπτωση χαρακτηρίζονται ως εξωφρενικές. Μια από αυτές αφορά το νέο Honda Civic Type R, στην αγορά της Αυστραλίας.
Η χώρα των καγκουρό λατρεύει τα «Τάπερ», οπότε καταλαβαίνουμε πώς περίμεναν οι Αυστραλοί το FL5. Για το ταχύτερο και πιο στημένο όλων μιλάμε άλλωστε, με κοντά 330 άλογα ισχύ από τον 2.0λιτρο VTEC Turbo και σερί ρεκόρ ταχύτερων γύρων για μπροστοκίνητο παραγωγής, σε αρκετές πίστες. Τόσα προσόντα, όμως, συνοδεύονται από το ανάλογο τίμημα. Ειδικά όταν η φορολογική/τελωνειακή πολιτική μιας χώρας φροντίζει να «φορτώνει» το κόστος, σε δυσανάλογα για την εκάστοτε κατηγορία μεγέθη. Αυτή των hot hatches, ας πούμε, τοποθετείται διεθνώς στην περιοχή των 40.000-50.000. Εννοείται υπάρχουν τρανταχτές εξαιρέσεις, πάντα προς τα πάνω, αλλά συνήθως αυτό είναι το όριο που χαράσσεται από τα λογιστήρια των εταιριών, με γνώμονα τα δυο πιο επιδραστικά νομίσματα των διεθνών αγορών: το ευρώ και το δολάριο.
Δολάριο έχει και η Αυστραλία, αλλά με σημαντικά πιο αδύναμη ισοτιμία από το αμερικανικό. Κάτι που επιδρά αρνητικά στις τιμές των αυτοκινήτων, όπως φανερώνει η τεράστια αύξηση σε εκείνη του νέου Civic Type R. Το σημερινό μοντέλο ξεκινά από τις 72.600 δολάρια Αυστραλίας (44.968 ευρώ), σημειώνοντας άνοδο σχεδόν 20.000 δολαρίων σε σύγκριση με το απερχόμενο! Το FK8 εκκινούσε από τις 54.990 δολάρια Αυστραλίας και μόνο το συλλεκτικό Limited Edition είχε φτάσει στα επίπεδα των 70.000. Πλέον, χρειάζονται σχεδόν 73.000 για τη βασική έκδοση!
Εκπληκτικά χαρακτηριστικό της «φαρμακερής» τιμής που συνοδεύει το κορυφαίο Honda, είναι το γεγονός πως σε σχέση με το ευθέως ανταγωνιστικό VW Golf R εμφανίζεται κοντά 11.000 δολάρια Αυστραλίας ακριβότερο. Η κορωνίδα των Golf κοστολογείται κατ’ ελάχιστο στις 61.779 δολάρια (38.243 ευρώ), προσφέροντας επιπλέον του «Τάπερ» τετρακίνηση και υψηλότερη ισχύ (333 ίπποι από τον 2.0λιτρο TSI).