Τα σημερινά αυτοκίνητα είναι ταχύτερα, ισχυρότερα, ασφαλέστερα, πιο τεχνολογικά προηγμένα και καλοεξοπλισμένα από ποτέ. Αναπόφευκτα, όμως, τόσες παροχές επιφέρουν αύξηση στις διαστάσεις και ιδίως το βάρος, παρά τις σύγχρονες μεθόδους παραγωγής και τη χρήση εξωτικών υλικών. Αν μιλάμε για ηλεκτρικά, δε, τότε η σύγκριση με το παρελθόν μπαίνει σε εντελώς άλλη ζυγαριά. Μια ματιά σε αυτή της AMG, είναι πέρα από αποκαλυπτική.
H εταιρία που ίδρυσαν οι Hans Werner Aufrecht και Erhard Melcher (τα «A» και «M» στο AMG, το «G» από τη γενέτειρα του πρώτου, ονόματι Großaspach) καταπιάνεται με τη βελτίωση και συμμετοχή Mercedes σε αγώνες από το 1967. Επισήμως, η AMG μπήκε υπό την αιγίδα της Daimler το 1999 και ενσωματώθηκε πλήρως το 2005, ενώ τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται επισήμως ως «Mercedes-AMG GmbH». Αφήνοντας τις τυπικότητες και τα γραφειοκρατικά όρια στην άκρη, οι πρώτες Mercedes παραγωγής με DNA «A-Με-Γκε» υπήρξαν οι SL R107 και S-Class W116, στις αρχές των 70’s. Οι επεμβάσεις των μηχανικών της AMG δεν έφταναν μέχρι το μηχανοστάσιο, περιοριζόμενες σε εμφανισιακά πακέτα και ζάντες, όμως στην ουσία πρόκειται για τα πρώτα «Αστέρια» από το μετέπειτα συνώνυμο των επιδόσεων για μοντέλα της Mercedes.
Η πραγματικά πρώτη AMG, όμως, ήταν άλλη. Ήρθε σχεδόν 20 χρόνια αργότερα και χτύπησε την αυτοκίνηση σαν σφυρί. Το 1986 παρουσιάστηκε η 300E AMG 5.6 Hammer και προκάλεσε δέος με την εμφάνιση, τις επιδόσεις και τις ικανότητές της. Ο 5.5 V8 της S-Class πήρε θέση κάτω από το καπό, αλλά όχι πριν η AMG αλλάξει κεφαλές, εκκεντροφόρους, έμβολα, κύκλωμα ψύξης, εγκέφαλο, εξάτμιση και πολλαπλή εισαγωγής. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν 5.547 κ.εκ., που τροφοδοτούσαν τους πίσω τροχούς με 360 ίππους και 510 Nm. Αντίστοιχης έκτασης μετατροπές υπήρχαν σε ανάρτηση και φρένα, για μια W124 που ήταν το ταχύτερο σεντάν όλων των εποχών όταν παρουσιάστηκε: 0-100 χλμ./ώρα σε 5,2 δλ. ανακοίνωναν οι Γερμανοί, μέχρι και 5 δλ. «ξερό» μέτρησαν περιοδικά της εποχής, με τελική ταχύτητα 289 χλμ./ώρα. Κάποιες αναφορές τοποθετούν την τελική στα 303 χλμ./ώρα, όμως δεν επιβεβαιώθηκαν.
Το «Σφυρί» κοντράριζε στην ευθεία την κορυφαία έκδοση της Lamborghini Countach και την Porsche 911 Turbo (930), ενώ σε πίστα ακουγόταν έντονα πως έριχνε και στις δύο. Με την Corvette δεν ασχολούνταν καν, για να καταλάβουμε τη δυναμική του γερμανικού υπερ-σεντάν. Κι όλα αυτά με 4άρι αυτόματο κιβώτιο και βάρος 1.599 κιλά.
Ταχύτατη επάνοδος στο παρόν, όπου τα AMG πλέον βγαίνουν και σε ηλεκτρικά. Η Mercedes-AMG EQS 53 παρουσιάστηκε πριν μερικές μέρες, με απόδοση 761 ίππων και 1.020 Nm. Εδώ δεν υπάρχει V8 ή κάποιο άλλα διάταξη εσωτερικής καύσης, καθότι δυο ηλεκτροκινητήρες αναλαμβάνουν την κίνηση των τεσσάρων τροχών. Στο ζήτημα της τεχνολογίας δεν υπάρχει λόγος να κάνουμε σύγκριση, από τη στιγμή που η EQS θυμίζει διαστημόπλοιο ακόμα και δίπλα στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Σε αυτό των επιδόσεων, αναμενόμενα υπερτερεί ο ηλεκτρισμός και η υπερδιπλάσια ισχύς, αλλά μόνο στην επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (3,4 δλ.). Η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, οπότε η 35άρα AMG αφήνει τη σύγχρονη σχεδόν 40 χλμ./ώρα πίσω. Εκεί που πραγματικά κάνει την τεράστια διαφορά, βέβαια, είναι στο βάρος.
Η 300E AMG 5.6 είχε όλη κι όλη μια μπαταρία κάτω από το καπό, όπως όλα τα αυτοκίνητα. Η EQS διαθέτει μια θηριώδη συστοιχία 107,8 kWh, που μαζί με τους δυο ηλεκτροκινητήρες εκτινάσσει την ένδειξη της ζυγαριάς στα 2.655 κιλά! Μάλιστα η ίδια, η AMG, δηλώνει πως τα ηλεκτρικά μοντέλα θα πυκνώσουν στη γκάμα της, σε αρκετές περιπτώσεις ως αντικαταστάτες υπαρχόντων βενζινοκίνητων. Οπότε περιπτώσεις σαν αυτής μεταξύ Hammer και EQS 53 στο εξής, ενδεχομένως να αποτελούν τον κανόνα…