Ασχέτως ηλικίας και ερεθισμάτων, άπαντες διατηρούμε μια ιδιαίτερη σχέση με τη δεκαετία του 90. Θέλετε οι τάσεις της εποχής, η μουσική, η μόδα, οι κοινωνικές ζυμώσεις, οι αναμνήσεις που διατηρεί καθένας μας, τα 90’s έχουν εντυπωθεί στον σκληρό δίσκο του εγκεφάλου. Εν πολλοίς, χάρις και στις τετράτροχες δημιουργίες που κυκλοφόρησαν τότε.
Αν ξεκινήσουμε να απαριθμούμε τα αυτοκίνητα που μας «στοίχειωσαν» από τη δεκαετία του 90, ακόμα κι αν ξεχάσουμε αρκετά, θα χρειαστούν πάρα πολλές γραμμές. Μια χώρα ειδικά, βίωσε την τελευταία δεκαετία του 20ου αιώνα ως τη χρυσή εποχή των σπορ αυτοκινήτων. Και αυτή δεν είναι άλλη από την Ιαπωνία!
Δείτε ακόμα: Πόσα άλογα κρατάει η Toyota Celica ST185; (+video)
Δεν υπήρχε αυτοκινητοβιομηχανία από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου που να μην διέθετε τουλάχιστον δυο πόθους στην γκάμα της. Να τις πάμε αλφαβητικά. Honda; Civic VTi/Type R, CRX, Integra Type R, Prelude, S2000 και NSX. Μazda; MX-5, RX-7 FD3S, 323 GT-R και Eunos Cosmo. Μitsubishi; Χαμός: Eclipse, Gallant VR-4, FTO, Lancer Evo και 3000GT. Nissan; Τα ίδια: Sunny GTi-R, Silvia, 300ZX, Skyline GT-R. Subaru; Impreza WRX/STI/22B και SVX. Toyota; Celica, MR2, Starlet GT-Turbo/Glanza, Supra. Πέντε εταιρίες, πάνω από 20 ονειρικά τετράτροχα!
Διαβάστε επίσης: Θυμάστε το Mazda 323 GT-R;
Η πάροδος των ετών, τα εμπορικά δεδομένα, η εξέλιξη της τεχνολογίας, ο ανταγωνισμός, οι ανάγκες της αγοράς, ο προγραμματισμός, οι περιβαλλοντικές νόρμες και πολλοί ακόμα παράγοντες, σιγά-σιγά εξαφάνισαν την αλλοτινή κάψα των Ιαπώνων για συγκινήσεις. Η Toyota, για παράδειγμα, έσβησε από τους καταλόγους της τα πάντα. Η Honda έμεινε μόνο το Civic Type R, η Mitsubishi με το Evo, η Subaru με τα WRX/STI, η Nissan με τα 350/370Ζ και GT-R, ενώ η Mazda κράταγε το περιστροφικό οχυρό με το RX-8, έχοντας για παρέα τα 3/6 MPS.
Σήμερα, 3 δεκαετίες μετά το πέρασμα του ημερολογίου στο «90», τα πράγματα είναι ανάμεικτα. Η Toyota έχει ξυπνήσει για τα καλά. Το GR Yaris και η Supra κλέβουν καρδιές (ιδίως το Yaris), το 86 αναζωπύρωσε με τα GR Corolla, C-HR και Hilux καθ’ οδόν. Η Honda είναι περίπου «μία η άλλη», χάρις στα «Τάπερ» και NSX, έχοντας στα υπόψιν αναβίωση του S2000. H Nissan προς το παρόν μόνο με το GT-R, αλλά έχοντας ήδη παρουσιάσει το 400Z (έστω σε μορφή πρωτοτύπου). Η Subaru στέκει δυνατά, με BRZ και WRX STI. Τα δυο «M» αντίθετα, νοσταλγούν περασμένα μεγαλεία.
Δείτε ακόμα: Subaru Impreza 22B vs Mitsubishi Evo 6 TME: Συνάντηση γιγάντων (+video)
Στη Mazda γυροφέρνει από το 2012, όταν αποσύρθηκε το RX-8, η σκέψη για RX-9. Έχουν παρουσιαστεί πρωτότυπα και κυκλοφορήσει φήμες, αλλά κάτι χειροπιαστό δεν υπάρχει. Τα MPS επίσης απουσιάζουν, αν και το νέο 3 2.5 Turbo AWD καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες να τους μοιάσει. Συνεχιστής της παράδοσης, μόνο του το MX-5. Ακόμα πιο δύσκολα η Mitsubishi. Το όνομα «Eclipse» έχει μείνει να θυμίζει 90’s, μαζί με την υποβόσκουσα ελπίδα για επιστροφή του Evo. Ανεξαρτήτου έκβασης, εμείς δεν ξεχνάμε τις στιγμές και τις αναμνήσεις που μας έχουν χαρίσει οι JDM αμαξάρες!