Οι κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά της Ρωσίας βάζουν στο στόχαστρο και την οικονομική ελίτ της χώρας, ιδίως ολιγάρχες που διατηρούν στενές σχέσεις με τον Βλαντιμίρ Πούτιν. Ένας από αυτούς είναι ο Αλισέρ Ουσμάνοφ και πριν λίγες ημέρες, πλήρωσε το τίμημα. Πώς; Μεταξύ άλλων, είδε την θωρακισμένη του Maybach να κατάσχεται.
Σύμφωνα με την Corriere della Sera, η Mercedes-Maybach S650 Guard VR10 του Ουσμάνοφ κατασχέθηκε στη Σαρδηνία ως μέρος των διεθνών κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας, αναφορικά με τον πόλεμο στην Ουκρανία. Όπως αναφέρουν οι Ιταλοί, η θωρακισμένη λιμουζίνα χρησιμοποιείτο για τη μεταφορά Ρώσων VIP κατά τη διάρκεια επισκέψεων στο δεύτερο μεγαλύτερο νησί της Μεσογείου. Μεταξύ των ανθρώπων που διαβίωναν πολυτελώς στο πίσω κάθισμα της Maybach και ο ίδιος, ο Πούτιν. Εκτός του Ρώσου προέδρου, την S650 του Ουσμάνοφ έχουν χρησιμοποιήσει ο πρώην πρωθυπουργός της χώρας (και νυν αντιπρόεδρος του Ρωσικού Συμβουλίου Ασφαλείας), Ντιμίτρι Μεντβέντεφ, αλλά και οι κόρες του Πούτιν.
Το γερμανικό κινούμενο «φρούριο» παρέχει βαλλιστική προστασία επιπέδου VR10, που σημαίνει ότι είναι ανθεκτικό σε όλα τα είδη φορητών όπλων και η καμπίνα του μένει ανέπαφη ακόμα και σε επιθέσεις με εκρηκτικούς μηχανισμούς. Σύμφωνα με τη Mercedes, η S650 Guard μπορεί να αντέξει την ταυτόχρονη έκρηξη δυο χειροβομβίδων. Όλες οι παχιές γυάλινες επιφάνειες είναι καλυμμένες από πολυκαρβονικό υλικό, προκειμένου να συγκρατούνται τα θραύσματα, ενώ παρέχεται προστασία και σε περίπτωση πυρκαγιάς. Παράλληλα οι περισσότερες επιφάνειες του εσωτερικού προστατεύονται από πρόσθετες πλάκες χάλυβα πάχους 50 χιλιοστών. Τα κρύσταλλα είναι τόσο χοντρά, ώστε χρειάζονται υδραυλικοί μηχανισμοί για την κίνησή τους. Το ίδιο ισχύει για τις βαριές πόρτες, που ανοιγοκλείνουν με τη βοήθεια υδραυλικών πιστονιών.
Με τόση θωράκιση, λογικό είναι η ζυγαριά να «γράφει» πολλά παραπάνω σε σχέση με την εργοστασιακή Mercedes-Maybach. Το βάρος της Guard αγγίζει πλέον τους 5 τόνους (από 2,6) και απαιτεί ειδικά ελαστικά για να αντέχουν τόσα τα -πάρα πολλά-παραπανίσια κιλά, όσο και τα πυρά που ενδεχομένως να δεχτούν. Ο twinturbo 6.0 V12 φροντίζει για την κίνηση της αρματωμένης S-Class, παράγοντας 621 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 1.000 Nm ροπής. To κόστος της, δε, ξεπερνά τις 650.000 ευρώ.