Η ιστορία της Audi με τα θαυμάσια original Quattro είναι πασίγνωστη σχεδόν σε όλους. Και ποιος δεν γνωρίζει πια το θρυλικό αγωνιστικό γερμανικό μοντέλο της δεκαετίας του 80’, όπου πίσω από τη θέση του οδηγού βρέθηκε η εκπληκτική Michele Mouton. Το κορυφαίο αυτοκίνητο της εποχής, μαζί με τη συγκεκριμένη γυναίκα έγραψαν με χρυσά γράμματα τα ονόματά τους στους αγώνες εκείνης της περιόδου που μεσουρανούσε η κατηγορία Β.
Το Audi Quattro S1 παρουσιάστηκε το 1984, ενώ έναν χρόνο αργότερα υπήρξε το Evolution 2. Αυτό το αυτοκίνητο κέρδισε το περίφημο Pikes Peak το 1987, με έναν άλλο αστέρα να το χειρίζεται. Τον απίστευτο Walter Rohrl. Θα μας «συγχωρέσετε», αλλά ο συνειρμός της σκέψης μας όταν αντικρίσαμε τη ρέπλικα του Sport Quattro S1 E2, μας πήγε αυτόματα πίσω στο χρόνο, νομίζοντας ταυτόχρονα πως επρόκειτο για το γνήσιο μοντέλο.
Όμως τα πράγματα είναι όπως τα είπαμε. Μιλάμε για νέο πιστό αντίγραφο του Audi. Το αποτέλεσμα είναι καταπληκτικό. Τόσο να το βλέπεις, αλλά και να το ακούς βεβαίως. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο 5κύλινδρος κινητήρας 2.1 λτ. με 620 ίππους και 590 Nm ροπής, όπως περίπου και τότε. Κορυφαία νούμερα ακόμα και σήμερα, μετά από 35 χρόνια. Το αυτοκίνητο χρειάζεται μόλις 3 δλ. για να πιάσει από στάση τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, μια και ζυγίζει μόλις 1.150 κιλά.
Για να μάθουν οι νεότεροι και για να ξαναθυμηθούν οι παλαιότεροι, η ζωή του πρώτου Audi S1 E2 ήταν πολύ σύντομη. Οι αγώνες του Group B είχαν άσχημη εξέλιξη με θανατηφόρα ατυχήματα και κρίθηκαν πολύ επικίνδυνοι. Επομένως, μαζί με την κατάργηση της κατηγορίας, δεν υπήρξε και η ανάλογη συνέχεια του Quattro, αν και από τη μεριά της εταιρείας, είχαν ξεκινήσει ήδη τα σχέδια.