Η Ευρωπαϊκή Ένωση έκανε στροφή 180 μοιρών τελικά, ακυρώνοντας την κατάργηση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 κι έπειτα. Όπως φαίνεται, όμως, η ζημιά για τις Μ.Ε.Κ. έχει ήδη γίνει. Αυτό υποστήριξε ο CEO της Renault σε δηλώσεις του, αναφορικά με το πόσο επενδύουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην εξέλιξη θερμικών μοτέρ.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Politico, ο Luca de Meo είπε σκληρές αλήθειες σχετικά με τους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, αλλά και το πώς η ηλεκτροκίνηση αναπόφευκτα επισκιάζει τα πάντα όταν έρχεται η ώρα για εγκρίσεις κονδυλίων: «Δεν νομίζω να υπάρχει άνθρωπος στην Ευρώπη που να εξελίσσει ένα ολοκαίνουργιο μοτέρ εσωτερικής καύσης. Κανένας δεν σχεδιάζει από το μηδέν θερμικό μοτέρ στην Ευρώπη. Όλα τα λεφτά πάνε στα ηλεκτρικά ή την τεχνολογία υδρογόνου». Κάτι που, αν ρίξουμε μια ματιά στα οργανογράμματα των εταιριών, πιστοποιείται στο ακέραιο.
Η Audi, ας πούμε, έχει ανακοινώσει πως από το 2026 και μετά θα λανσάρει μόνο ηλεκτρικά. ΒΜW και Mercedes θέλουν να κάνουν το ίδιο πριν το 2030, ενώ μέχρι τότε προγραμματίζεται η ολοκληρωτική μεταστροφή στο ρεύμα για τις Renault, Volvo, Ford, Bentley και Rolls-Royce. Ακόμα και η αναγέννηση της Lancia έχει χτιστεί γύρω από την ηλεκτροκίνηση, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των νέων της μοντέλων θα είναι EV. Το θέμα, όμως, είναι πως όλες αυτές οι ανακοινώσεις (και επενδυτικός προγραμματισμός, βέβαια) έγιναν πριν την «κωλοτούμπα» της Ε.Ε.
Εννοείται ότι οι στρατηγικές χαράσσονται με πολυετή ορίζοντα και κατόπιν ενδελεχούς προετοιμασίας, ενώ η «Δαμόκλειος σπάθη» του Euro 7 παραμένει. Ωστόσο παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πώς θα αντιδράσουν οι κατασκευαστές στις νέες εξελίξεις. Θα δώσουν βάρος και στα συνθετικά καύσιμα ή το υδρογόνο όσοι μέχρι τώρα κοιτάνε μόνο τα ηλεκτρικά για το μέλλον; Υπάρχει κάποιος να κάνει τη διαφορά και να παρουσιάσει ένα ολοκαίνουργιο σύνολο εσωτερικής καύσης;