Η Toyota άργησε να μπει στο παιχνίδι του downsizing, αλήθεια είναι. Όταν η VW λάνσαρε 1.0/1.2/1.4 TSI, η Fiat 1.4 T-Jet και η Ford 1.0/1.6 EcoBoost, η Toyota επέμενε στα ατμοσφαιρικά σύνολα των 1.33/1.4 και 1.6 λίτρων, μαζί φυσικά με τα υβριδικά. Χρειάστηκε να φτάσουμε στο facelift της δεύτερης γενιάς Auris και το λανσάρισμα του C-HR (2015-2017 συγκεκριμένα), για να δούμε τουρμπισμένο μοτέρ μικρής χωρητικότητας από τους Ιάπωνες. Ο 1.2 Turbo μπήκε στο μηχανοστάσιο δυο εκ των πιο εμπορικών μοντέλων της Toyota, τόνωσε περαιτέρω τις πωλήσεις τους, αλλά πλέον δεν βρίσκεται πια κοντά μας.
Το τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.197 κ.εκ. έκανε πρεμιέρα το 2012, στο μικρομεσαίο -προσωρινό, όπως αποδείχτηκε- διάδοχο του Corolla, με ισχύ 116 ίππων στις 5.200 σ.α.λ. και 185 Nm στις 1.500 σ.α.λ. Στην Ευρώπη ωστόσο δεν το είδαμε, μέχρι το facelift που ακολούθησε 3 χρόνια αργότερα. Το Auris 1.2T εκτινάχθηκε σε θέμα απόδοσης συγκριτικά με το ατμοσφαιρικό 1.6 που διαδέχθηκε, όχι σε ιπποδύναμη (όπου είχε μικρότερη) αλλά σε ροπή, ελαστικότητα και εκρηκτικότητα. Μπορεί το Auris 1.6 να απέδιδε 124 ίππους, όμως τα 157 Nm του ήθελαν 4.400 σ.α.λ. για να φανούν. Αυτό το πλεόνασμα ισχύος από χαμηλά, όχι μόνο βελτίωσε θεαματικά τις επιταχύνσεις εν κινήσει, αλλά έκανε θαύματα και στην κατανάλωση.
Το 1.600άρι Auris πήγαινε «μούρη-μούρη» με το 1.2 τούρμπο (0-100 σε 10,1 δλ., τελική 200 χλμ./ώρα και τα δύο), όμως ήθελε 1 λίτρο αμόλυβδης παραπάνω για κάθε 100 χλμ. (5,9 αντί 4,8 λίτρα/100 χλμ., βάσει NEDC τότε)! Όταν ο 1.6 λτ. καταργήθηκε το 2015, αφήνοντας μόνο του τον 1.33 λτ. των 100 ίππων, ο υπερτροφοδοτούμενος 1.2 αναβαθμίστηκε πλήρως, αποτελώντας την ιδανική οικονομική εναλλακτική του 1.800άρη υβριδικού. Μια ιεραρχία που διατηρήθηκε στο λανσάρισμα του C-HR, το 2016, αλλά και τη 12η γενιά Corolla που έκανε πρεμιέρα το 2018.
Μέχρι πέρσι, ο 8NR-FTS αποτελούσε τη ραχοκοκαλιά των πωλήσεων στα δυο best seller της Toyota. Όπως έχει γίνει/γίνεται/θα γίνει με πολλά δημοφιλή θερμικά μοτέρ όμως, οι εκπομπές ρύπων σήμαναν το τέλος. Μετά την ανανέωση τόσο του Corolla όσο και του C-HR, η επιλογή του 1.2 Turbo αφαιρέθηκε από τους υποψήφιους αγοραστές. Ταυτόχρονα, καταργήθηκε μια εξαιρετική πρόταση τιμής-αξίας. Όταν δοκιμάζαμε το Corolla 1.2T, το 2020, μπορούσες να αποκτήσεις Corolla με 0-100 σε 9,3 δλ. και τελική 200 χλμ./ώρα έναντι 17.600 ευρώ! Ανάλογη ευκαιρία και το αντίστοιχο C-HR, που ξεκινούσε από τις 20.520 ευρώ.
Σήμερα, αντίθετα, το βασικό και αποκλειστικά υβριδικό Corolla Hatchback εκκινεί από τις 28.470 ευρώ, ενώ το επίσης hybrid C-HR από τις 26.420 ευρώ. Οι τιμές βέβαια έχουν πάρει γενικά την ανιούσα στα νέα αυτοκίνητα, κάτι που αποτυπώνεται στο γεγονός ότι το C-HR παραμένει με διαφορά το πιο προσιτό μικρομεσαίο Full Hybrid SUV. Δεν παύει, όμως, να είναι σχεδόν 6.000 ευρώ ακριβότερο από το παλιό 1.200άρι τούρμπο, την ώρα που η διαφορά μεταξύ των Corolla ξεπερνά τις 10.000 ευρώ! Όσοι θέλουν ατμοσφαιρικό κινητήρα, τότε θα στραφούν στο ανανεωμένο Corolla Sedan με τον 3κύλινδρο 1.500άρη των 125 ίππων (από το νέο Yaris) και η τιμή του ξεκινά από τις 21.170 ευρώ.