Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου χρειάζεται καλό ψάξιμο και πάντα πρέπει να γίνεται με τη βοήθεια κάποιου που γνωρίζει κάτι περισσότερο. Ένας γνώστης μπορεί κοιτώντας ορισμένα καίρια σημεία να καταλάβει κατά πόσο «καθαρό» είναι ένα μοντέλο, αν δηλαδή έχει σοβαρή επισκευή μετά από γερό τρακάρισμα ή αν υπάρχει κάποια μηχανική βλάβη.
Δείτε ακόμα: Τα καλύτερα και χειρότερα SUV σε αξιοπιστία
Ωστόσο, όλα τα αυτοκίνητα δεν είναι το ίδιο αξιόπιστα, που σημαίνει ότι όσο και να το προσέχει ο κάτοχός του, αν είναι από κατασκευής του ζημιάρικο, τότε οι όποιες βλάβες ή δυσλειτουργίες αργά ή γρήγορα θα φανούν. Βέβαια και καλοφτιαγμένο να είναι ένα όχημα, αν δεν το προσέχει ο κάτοχός του, οδηγεί άτσαλα και δεν τηρεί τα service, τότε θα αρχίσουν να βγαίνουν προβλήματα.
Ένα πολύ καλό δείγμα σχετικά με την αξιοπιστία των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αποτελούν οι έλεγχοι που πραγματοποιεί η TÜV Γερμανίας σε εκατομμύρια μοντέλα. Ας δούμε λοιπόν με βάση και το δημοσίευμα της γερμανικής Autobild, ποια είναι τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πάντα εμφανίζουν προβλήματα στους ελέγχους της TÜV.
Alfa Romeo MiTo
Η μικρή σπορτίφ Alfa Romeo κατασκευάστηκε για 10 χρόνια (2008-2018) και γοήτευε με το δυναμικό της παρουσιαστικό και τις επιδόσεις της, ειδικά στις πιο δυνατές εκδόσεις. Όσοι λοιπόν θέλουν να αγοράσουν μια μεταχειρισμένη MiTo θα πρέπει να προσέξουν πολλά αδύνατα σημεία της. Ο κατάλογος των ελαττωμάτων περιλαμβάνει φθαρμένα ρουλεμάν, σπασμένα ελατήρια, σχισμένες τσιμούχες στους άξονες, φθαρμένα δισκόφρενα και απώλεια λαδιού πάνω από το μέσο όρο.
Chevrolet Spark
Στην αγορά των μεταχειρισμένων υπάρχουν αρκετά Chevrolet Spark, που πριν ανήκαν και σε στόλους ενοικιάσεων. Ήταν διαθέσιμο από το 2010 έως το 2014 που αποχώρησε η Chevrolet από την Ευρώπη. Στους ελέγχους της TÜV έδινε πάντα μια αδύναμη εικόνα με προβλήματα στο σύστημα διεύθυνσης, στις αναρτήσεις, στα φώτα, στους δίσκους και στο χειρόφρενο.
Citroen C2
Το μικρό γαλλικό αυτοκίνητο έχει σταματήσει να παράγεται από το 2009, ωστόσο στις αγορές υπάρχουν αρκετά μεταχειρισμένα C2. Το νεανικό μικρό μοντέλο με τα μέτριας ποιότητας πλαστικά στο εσωτερικό έχει εμφανίσει πολλές τεχνικές αδυναμίες. Μερικές από αυτές είναι στα φρένα, στην υπερβολική απώλεια λαδιού, στα σκουριασμένα συστήματα εξάτμισης και στους ευάλωτους κινητήριους άξονες.
Fiat Bravo
Ο διάδοχος του Fiat Stilo, το Bravo κατασκευάστηκε μεταξύ 2007 έως 2014 και ήταν ένα κομψό μικρομεσαίο χάτσμπακ μοντέλο με πιο ενδιαφέρον κινητήρα τον 1.400άρη turbo. Σύμφωνα με την Autobild, ήταν κακό σε όλες τις χρονιές που κατασκευάστηκε, με προβλήματα στις αρθρώσεις των αναρτήσεων, στα ελατήρια και αμορτισέρ, στην απώλεια λαδιού από τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων και στην εμφάνιση σκουριάς στην εξάτμιση.
Peugeot 207
Η Peugeot έχει βελτιωθεί σημαντικά στον τομέα της αξιοπιστίας των αυτοκινήτων της τα τελευταία χρόνια, ωστόσο σύμφωνα πάντα με τους ελέγχους της TÜV, το 207 που κατασκευάστηκε μεταξύ 2006 έως 2014 δεν τα πήγε και τόσο καλά. Τα κυριότερα προβλήματα αφορούν την απώλεια λαδιού, φθορές στο σύστημα εξάτμισης, ελαττωματικά αμορτισέρ και ελατήρια, καθώς και φθορά στα δισκόφρενα.
Δείτε ακόμα: Τα 10 πιο αξιόπιστα και ζημιάρικα αυτοκίνητα