Η Toyota αποκάλυψε πριν λίγες εβδομάδες την SUV εκδοχή του Century, που έρχεται να πλαισιώσει το σεντάν στην κορωνίδα της γκάμας. Ένα αυτοκίνητο με ξεκάθαρα premium και τεκτονικό προσανατολισμό, μήκος 5,2+ μέτρων, βάρος 2,5+ τόνων και αξίας τουλάχιστον 25 εκατομμυρίων γεν (157.970 ευρώ). Χαρακτηριστικά που δύσκολα ταιριάζουν στις απαιτήσεις του νεανικού κοινού. Παρόλα αυτά, ο Akio Toyoda πιστεύει πως η επιβλητική crossover λιμουζίνα είναι ό,τι πρέπει για τη νεολαία.
Ο πρόεδρος του ιαπωνικού κολοσσού μίλησε στο Toyota Times, δηλώνοντας πως το Century SUV θα προσελκύσει νέους και νεαρούς αγοραστές στις αντιπροσωπείες της εταιρίας: «Μιλάμε για το κορυφαίο premium αυτοκίνητο που θέλεις να σε πηγαίνει σοφέρ, όχι μόνο για την Toyota αλλά και ολόκληρη την Ιαπωνία. Πιστεύω επίσης ότι θα ταιριάζει σε ανθρώπους μικρότερων ηλικιών, αλλά και σε εκείνους που προηγουμένως ένιωθαν ότι ένα Century δεν ήταν για αυτούς». Ο Toyoda αναφέρθηκε στους νεαρούς διευθύνοντες συμβούλους (30-40 ετών), που θέλουν ένα πολυτελές αυτοκίνητο για να πηγαινοέρχονται στο γραφείο, σε κοινωνικές/εταιρικές εκδηλώσεις και όλα τα παρελκόμενα, που έχει η ζωή ενός CEO.
Όπως υπογραμμίζει ο επί δεκαετίες «τσέο» της μεγαλύτερης βιομηχανίας στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, μέχρι πρόσφατα η συντριπτική πλειονότητα των CEOs εκεί οδηγούσαν Century. Τον τελευταίο καιρό, όμως, παρατηρείται αλλαγή στις προτιμήσεις τους. Κάτι που –σύμφωνα με τον ίδιο- έρχεται να διορθώσει το Century SUV, κόντρα στις κάθε λογής Bentley Bentayga, BMW X7, Mercedes GLS, Cadillac Escalade κι ούτω καθεξής. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα δικαιωθεί ο Toyoda, ιδίως από τη στιγμή που το Century SUV δεν προσφέρεται με κάποιον V8, V12 ή W12 κινητήρα, αλλά με έναν πολύ πιο mainstream υβριδικό 3.5 V6 twinturbo. Η ισχύς δεν του λείπει (412 άλογα συνδυαστικά, πάνω από 600 Nm ροπή), αλλά το ειδικό βάρος ενός πιο πολυκύλινδρου μπλοκ έχει μεγάλη επίδραση στο πρεστίζ. Και σε αυτή την κατηγορία αγοραστών, αυτό είναι που μετράει πάνω από όλα.