Πίσω στο 2008, εμφανίστηκε ένα roadster που θύμιζε πολύ την Lotus Elise σε εμφάνιση, αλλά μπορούσε να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 3,9 δλ. Πώς; Με τη χρήση ηλεκτροκινητήρα. Ήταν η χρονιά που για πρώτη φορά, ακούσαμε το όνομα «Tesla» σε αυτοκίνητο.
Μια 15ετία σχεδόν αργότερα, η πορεία της εταιρίας του Elon Musk διδάσκεται σε οικονομικά πανεπιστήμια και σεμινάρια διοίκησης επιχειρήσεων, έχοντας συμβάλλει τα υπερ-μέγιστα στη ραγδαία εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων. Τα Tesla είναι συνώνυμο της επιτάχυνσης και της EV κουλτούρας, διαθέτοντας εκπροσώπηση σε τέσσερις κατηγορίες (Model Y, Model 3, Model S, Model X). Σε αυτή που την έκανε διάσημη, όμως, δεν υπάρχει δείγμα. Ή, για να ακριβολογούμε, υπάρχει σε επίπεδο «θα». Ο λόγος, φυσικά, για το Roadster 2ης γενιάς.
Το πρωτότυπο εμφανίστηκε μια τετραετία πριν, συνοδευόμενο από τις καθιερωμένες στομφολογίες του Elon Musk. Ακούγαμε για 0-100 χλμ./ώρα σε 1,1 δλ., 400άρι κάτω από 9 δλ. (8,88 δλ. συγκεκριμένα), τελική πάνω από 400 χλμ., αυτονομία πλέον των 1.000 χλμ., ροπή 10.000 Nm. Μόνο στη Σελήνη δεν ισχυρίστηκε πως πηγαίνει το αυτοκίνητο ο Αμερικανός δισεκατομμυριούχος. Fast forward στο 2021 και το Roadster MK2 ακόμα αγνοείται. Τι απέγινε το project για το «απόλυτο ηλεκτρικό -κι όχι μόνο- αυτοκίνητο όλων των εποχών»;
Επίσημα, βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της εξέλιξης. H Tesla δεν αναφέρει ακριβή ημερομηνία λανσαρίσματος, περιοριζόμενη απλά στο έτος: 2023. Βέβαια η τελευταία ενημέρωση ήταν αρκετό καιρό πριν, οπότε με την «πληγή» της έλλειψης μικροτσίπ δεν αποκλείεται να καθυστερήσει ακόμα περισσότερο. Η τελευταία εξέλιξη αφορά τη δυνατότητα προπαραγγελίας, η οποία δεν υπάρχει πλέον στο site της εταιρίας. Μέχρι πρόσφατα η αμερικανική εταιρία δεχόταν προκαταβολές για το νέο Roadster, που -σύμφωνα με την ίδια- ποίκιλαν από 50.000 μέχρι 250.000 δολάρια (44.000-220.000 ευρώ), αναλόγως του πόσο γρήγορα ήθελε να το παραλάβει ο πελάτης και της έκδοσης.
Από τη στιγμή που αυτή η δυνατότητα δεν προσφέρεται πλέον, δυο είναι τα τινά: είτε η διαθέσιμη παραγωγή ξεπούλησε, είτε η αδυναμία εκπλήρωσης αυτής (τα μικροτσίπ που λέγαμε) οδήγησε στο κλείσιμο των παραγγελιών. Κάτι παρόμοιο έγινε πριν λίγους μήνες και με το Cybertruck, το οποίο επίσης έχει βγει κατά πολύ εκτός προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος.