Το 1999 η Toyota έκανε μια τεράστια αλλαγή στην ιστορία της στα μικρά αυτοκίνητα, αφήνοντας το επιτυχημένο Starlet για το αντικαταστήσει με το Yaris. Όχι μόνο του άλλαξε τελείως το γνωστό ανά τον κόσμο όνομα, αλλά παρουσίασε κάτι τελείως διαφορετικό, το οποίο μάλιστα ήταν πολύ προχωρημένο σχεδιαστικά για την εποχή του. Ακόμα και σήμερα μετά από 24 ολόκληρα χρόνια εμφανίζει ενδιαφέροντα αισθητικά γνωρίσματα, ενώ έχει ζήτηση στα μεταχειρισμένα.
Ο Έλληνας σχεδιαστής Σωτήρης Κωβός είχε κάνει το θαύμα του και δημιούργησε ένα παιχνιδιάρικο αυτοκίνητο γεμάτο καμπύλες, αφήνοντας στο παρελθόν το συντηρητικό στιλ του Starlet. Το πρώτης γενιάς Yaris έχει μήκος 3.615 χιλιοστά, τη στιγμή που το νέο Aygo X μετρά 3.700 χιλιοστά. Πληθώρα καμπύλων εμφανίζει και το εσωτερικό του, όπου στο κέντρο κυριαρχεί ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Στα πολύ θετικά του γνωρίσματα παραμένουν οι πολλές θήκες και το πρακτικό συρόμενο κάθισμα.
Παρόλη όμως την προσοχή που έδειξε η Toyota στο συνολικό σχεδιασμό και εξέλιξη του πρώτης γενιάς Yaris, υπήρχε ένα τρωτό του σημείο. Εντοπίζεται στο πίσω μέρος του και συγκεκριμένα στο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα. Αυτό ήταν κατασκευασμένο από μέταλλο και όχι από πλαστικό όπως το άνω τμήμα του. Έτσι σε απλά μικροχτυπήματα «τσαλάκωνε» εύκολα, έφευγε το χρώμα και σκούριαζε, εφόσον δεν γινόταν γρήγορα επισκευή. Ειδικά σε χώρες όπου χρησιμοποιούν πολύ αλάτι στους δρόμους για τα χιόνια, η σκουριά στο συγκεκριμένο σημείο είναι συνηθισμένο φαινόμενο. Στο ανανεωμένο Yaris του 2003 το κομμάτι αυτό δεν άλλαξε και μόνο στο Yaris T-Sport ήταν πλαστικός ολόκληρος ο πίσω προφυλακτήρας.