Στην Ελλάδα, δυστυχώς, περιστατικά με πληγωμένα αυτοκίνητα κατόπιν περάσματος από λακκούβες/φρεάτια/σαμαράκια είναι καθημερινό φαινόμενο. Ωστόσο ανάλογες εικόνες δεν λείπουν από πιο προηγμένα κράτη, όπως οι Η.Π.Α. Και μάλιστα, με ανθρακονημάτινες ζάντες!
Δείτε ακόμα: Πόσο κοστίζει το κοπάνημα σε λακκούβα; (+video)
Εκτός του γεγονότος ότι είναι το πιο ισχυρό Ford όλων των εποχών, με 760 ίππους και 847 Nm από τον κομπρεσοράτο 5.4 V8, η Shelby GT500 ξεχωρίζει ακόμα για τα «πατούμενα». Μιλάμε για 20άρες ζάντες σε ελαστικά 305/30 μπροστά και 315/30 πίσω, οι οποίες προαιρετικά κατασκευάζονται από ανθρακονήματα. Επιλογή πανάκριβη και σπάνια, που κοστίζει 18.500 δολάρια (15.343 ευρώ) αν τικαριστεί στον κατάλογο των έξτρα. Δηλαδή, πάνω από 3.800 ευρώ ο τροχός.
Το ανθρακόνημα, πέραν της εντυπωσιακής εμφάνισης, λειτουργεί ευεργετικά στη μείωση της μη αναρτώμενης μάζας και της απαγωγής θερμότητας από τα φρένα, βελτιώνοντας το πάτημα και την επιβραδυντική ικανότητα αντίστοιχα. Σε σχέση με το αλουμίνιο δε, είναι και πιο ανθεκτικό – αν και πολύ πιο ακριβό. Υπάρχει όμως μια εξίσου δαπανηρή «παγίδα». Αν για κάποιον λόγο υποστεί ζημιά, δεν επισκευάζεται. Δεν μπορείτε, δηλαδή, να πάτε την GT500 σας (ή το Renault Megane RS Trophy-R, που επίσης έχει carbon ζάντες και είναι πιο κοντά στα δικά μας δεδομένα) στο βουλκανιζατέρ και να ισιώσετε τη ζάντα. Αν χτυπηθεί, πάει για αντικατάσταση.
Διαβάστε επίσης: Πόσο κάνει η Shelby GT500 στην Ευρώπη;
Η Shelby που βλέπουμε στην πλάτη της οδικής, κατά πάσα πιθανότητα χτύπησε σε λακκούβα στην εθνική οδό, μάλλον στη δεξιά λωρίδα. Φαινόμενο-«πληγή» στους αμερικανικούς αυτοκινητοδρόμους, όπου το οδόστρωμα «σπάει» υπό το βάρος των τεράστιων φορτηγών που –ως επί το πλείστον- κινούνται σε αυτές. Μια λακκούβα που θα στοιχίσει ακριβά στον άτυχο κάτοχο του πανίσχυρου muscle car.