Μπορεί να έχει χαθεί λίγο μεταξύ των υπολοίπων R (Golf παλιού και επερχόμενου, Tiguan, T-Roc) και της ιστορικότητας του Golf GTI, όμως το Touareg R είναι το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής που έχει παρουσιάσει το R Division, αλλά και το πιο δυνατό VW που κυκλοφορεί σήμερα.
Εμφανισιακά δεν θέλει πολύ για να το ξεχωρίσεις από τα απλά Touareg. Το χαρακτηριστικό Lapiz Blue χρώμα, οι σπορ προφυλακτήρες, τα σήματα «R» και τις κατάμαυρες ζάντες, που ξεκινάνε από τις 20 και φτάνουν μέχρι τις 22 ίντσες. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός δε, είναι IQ.Light – LED matrix. Στο εσωτερικό φροντίζουν για τον ανάλογο τόνο τα δερμάτινα μπάκετ, οι Crystal Grey ραφές στις επενδύσεις και το βουρτσισμένο αλουμίνιο σε διάφορα σημεία (ταμπλό, πόρτες, πεντάλ, επιλογέα κιβωτίου). Κάτω από όλα αυτά, όμως, βρίσκεται η ουσία του κορυφαίου R.
Δείτε ακόμα: Υβριδικός χείμαρρος το VW Touareg R (+video)
Στο μηχανοστάσιο συναντάμε τον 3λιτρο twinturbo V6 TSI των 340 ίππων, σε συνέργεια με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 136 ίππων. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τα 462 άλογα και 700 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 5 δλ. και ηλεκτρονικά περιοριζόμενη τελική 250 χλμ./ώρα. Το Toureg R μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα μέχρι τα 140 χλμ./ώρα και για αποστάσεις που μπορεί να φτάσουν τα 47 χιλιόμετρα. Μάλιστα ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία των 14,1 kWh είναι τόσο ισχυρό δίδυμο, ώστε η VW υποστηρίζει πως μπορούν να τραβήξουν μόνα τους τους 3,5 τόνους, που ανταποκρίνονται στο μέγιστο ελκτικό φορτίο.
Ό,τι διαβάσατε μέχρι τώρα, συνδυάστε το με μια μέση τιμή κατανάλωσης μόλις 2.7 λίτρων/100 χλμ. βάσει WLTP – νούμερο ασύλληπτα χαμηλό για SUV κοντά στους 2,5 τόνους. Από πλευράς ρεύματος, μιλάμε για 24.4 kWh/100 χλμ.
Για όσους θέλουν κάτι πιο ήπιο, η VW προσφέρει το Touareg eHybrid. Διαθέτει το ίδιο plug-in υβριδικό σύνολο με το R, αλλά σε απόδοση 381 ίππων, ενώ είναι σαφώς πιο «ήρεμο» σε εμφάνιση. Μπορεί και αυτό να τραβήξει 3,5 τόνους, καταναλώνοντας παράλληλα 0,1 λίτρα/100 χλμ.(2,6) και 0,2 κιλοβατώρες λιγότερο (24,2 kWh/100 χλμ.).
Διαβάστε επίσης: Νέο VW Golf GTI Clubsport με ψαγμένο μπλοκέ
Δείτε ακόμα: Ποια είναι η τιμή του VW T-Roc R στην Ελλάδα;
Πολύ μεγαλύτερη είναι η διαφορά στο ταμείο. Στη Γερμανία, το eHybrid ξεκινά από τις 72.378 ευρώ. Το Touareg R -που, ειρήσθω εν παρόδω, είναι το πρώτο VW που μπορεί να παρκάρει και να ξεπαρκάρει μόνο του, μέσω του Park Assist- ξεκινά 12.300 ευρώ παραπάνω, από τις 84.660 ευρώ.