Μέχρι το λανσάρισμα του One, η GT 63 S E Performance αποτελούσε ό,τι ισχυρότερο είχε παρουσιάσει η Mercedes-AMG σε αυτοκίνητο παραγωγής, στην ιστορία της. Η γερμανική υπερταχεία βρίσκεται στη χώρα μας, με όλο το μεγαλείο που της εξασφαλίζουν οι 843 ίπποι του plug-in υβριδικού της συστήματος.
Εμφανισιακά δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές από την GT 63 S 4Μatic+ των 639 ίππων. Προφυλακτήρες και 20άρες ζάντες (προαιρετικά 21) είναι κοινές μεταξύ των δυο εκδόσεων, αφήνοντας μόνο τα σήματα «E Performance» και την έξτρα τάπα στον πίσω προφυλακτήρα να δηλώνουν τη διαφορετική φύση της κορυφαίας 4 Door Coupe.
Στο εσωτερικό δεσπόζουν οι δερμάτινες επενδύσεις Nappa και οι ενθέσεις ανθρακονημάτων – αλουμινίου, που εναλλάσσονται σε κεντρική κονσόλα, πόρτες και ταμπλό. Οι ζώνες ασφαλείας μπορούν να ντυθούν σε κόκκινο ή κίτρινο χρώμα, έναντι 520,8 ευρώ, ενώ τα καθίσματα AMG Performance κοστολογούνται στις 2.538 ευρώ. Τα ακόμα πιο ωραία, ωστόσο, κρύβονται κάτω από το καπό.
Ο 4.0 V8 twinturbo παραμένει στα στάνταρ της GT 63 S 4Matic+, παράγοντας 639 ίππους στις 5.500-6.500 σ.α.λ. και 900 Nm στις 2.500-4.500 σ.α.λ., όμως στην E Performance συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων, που βρίσκεται στον πίσω άξονα. Μάλιστα αυτός ο ηλεκτροκινητήρας ενσωματώνει επίσης ένα κιβώτιο 2 σχέσεων, (το βασικό κιβώτιο είναι το 9τάχυτο της AMG) καθώς και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Συνολικά, ο οδηγός προστάζει με το δεξί του πόδι 843 ίππους και 1.470 Nm ροπής! Ισχύς που εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα μόλις 2,9 δλ. και τελική 316 χλμ./ώρα, την ώρα που 7 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Electric, Comfort, Sport, Sport+, Race, Slippery και Individual) παραμετροποιούν τις επί μέρους λειτουργίες κατά τη βούληση του ανθρώπου πίσω από το τιμόνι. Όλα αυτά, με μια μέση τιμή κατανάλωσης, που ορίζεται στα 7,9 λίτρα/100 χλμ.!
H ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση AMG Ride Control+ και τα 5 πέντε προγράμματα λειτουργίας φροντίζουν για τη χαλιναγώγηση ισχύος-κινήσεων αμαξώματος, ενώ κεραμικοί δίσκοι 420 χλστ. μπροστά (με 6πίστονες δαγκάνες) και 380 χλστ. πίσω (με 4πίστονες δαγκάνες) αναλαμβάνουν την επιβράδυνση των 2+ τόνων.
Η ενέργεια για τον ηλεκτροκινητήρα αντλείται από μια μπαταρία 6,1 kWh, η οποία ζυγίζει 89 κιλά, και παρέχει ηλεκτρική αυτονομία 13 χλμ., με μέση κατανάλωση ρεύματος 12 kWh/100 χλμ. Τέσσερα διαφορετικά προγράμματα ανάκτησης ενέργειας παρέχονται στον οδηγό, ενώ τεχνολογικό επίτευγμα συνιστά το κύκλωμα ψύξης των 560 στοιχείων της μπαταρίας, Εντός της συστοιχίας υπάρχουν 14 λίτρα ψυκτικού υγρού, το οποίο ρέει συνεχώς και διατηρεί τη θερμοκρασία στο βέλτιστο επίπεδο των 45 βαθμών, ψύχοντας ξεχωριστά το κάθε στοιχείο. Ένα σύστημα μίζας-γεννήτριας 14 ίππων παίρνει κίνηση από ιμάντα και τροφοδοτεί τα δευτερεύοντα συστήματα του αυτοκινήτου με ενέργεια, μειώνοντας το φόρτο της μπαταρίας.
H συνδρομή του ηλεκτρικού ρεύματος, πέρα από την απίθανα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, αποτυπώνεται και στις εκπομπές ρύπων. Η διτούρμπινη οκτακύλινδρη Mercedes-AMG των 3.982 κ.εκ. και σχεδόν 850 ίππων, εκπέμπει μόλις 180 γρ.CO2/χλμ. Επίδοση που επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη με 153 ευρώ παράβολο, όλα κι όλα. Βέβαια ουδείς από όσους μπορούν να την αποκτήσουν, θα ασχοληθούν με τέτοια ποσά…
Η GT 63 S E Performance ξεκινά στην Ελλάδα από τις 244.649 ευρώ και άνετα μπορεί να ξεπεράσει τις 280.000 ευρώ, αν ο υποψήφιος αγοραστής δεν επιδείξει φειδώ με τον κατάλογο των έξτρα. Αξιοπερίεργο και αξιοσημείωτο, δε, το γεγονός πως παρότι η κορυφαία έκδοση της γκάμας, κοστίζει σχεδόν 20.000 ευρώ λιγότερο από την απλή GT 63 S 4Matic+ (από 264.548 ευρώ)!