Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχώς αναπτύσσονται και πληθαίνουν, ενώ μέσα στα επόμενα χρόνια θα κατακλύσουν τις αγορές, αφού θα υπάρχουν πολλά μοντέλα διαφόρων κατηγοριών και εταιρειών.
Δείτε ακόμη: 10 Μύθοι και Αλήθειες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Βασικό τους πλεονέκτημα είναι η μηδενικές εκπομπές ρύπων, αλλά και οι ταχύτατες επιταχύνσεις τους, αφού η ροπή περνάει στους τροχούς ακαριαία, χωρίς να χρειάζεται το μοτέρ να ανεβάσει στροφές, όπως γίνεται στα θερμικά μηχανικά σύνολα. Τα ίδια χαρακτηριστικά ισχύουν και για το πρώτο εξολοκλήρου και σχεδιασμένο από την αρχή ηλεκτρικό αυτοκίνητο της VW, το ID.3.
Το μήκους 4.261 χλστ., πλάτους 1.809 χλστ., ύψους 1.552 χλστ. και με μεταξόνιο 2.765 χλστ. VW ID.3 έχει παρόμοιες διαστάσεις με ένα Golf. Ωστόσο, την κίνησή του βάρους 1.600 κιλών αμαξώματος αναλαμβάνει ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 204 ίππων και 310 Nm ροπής.
Δείτε ακόμη: Ο ηλεκτροκινητήρας του VW ID.3 χωράει σε τσάντα!
Σύμφωνα με την VW, το ID.3 επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,5 δλ. και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Να υπενθυμίσουμε ότι το πολύ δυνατό και γρήγορο στην εποχή του Golf GT με τους δύο υπερσυμπιεστές και τον κινητήρα 1.4 TSI των 170 ίππων επιτάχυνε στο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ.
Το VW ID.3 θα είναι διαθέσιμο με τρεις μπαταρίες. Η αρχική θα είναι χωρητικότητας 45 kWh με αυτονομία έως 330 χλμ., η μεσαία των 58 kWh επαρκεί για 420 χλμ. και η μεγαλύτερη των 77 kWh φτάνει για έως 550 χλμ. (WLTP). Η μπαταρία των 58 kWh με 30 λεπτά φόρτισης προσφέρει αυτονομία 290 χλμ. σε σταθμό ταχείας φόρτισης 100 kW.
Δείτε ακόμη: VW Polo με κορυφαία ασφάλεια 5 αστέρων