H Toyota έχει γνωστοποιήσει εδώ και αρκετό καιρό πως ετοιμάζει έκδοση GR για το Corolla, που θα αναβιώσει το πνεύμα του T-Sport και μάλιστα στο αρκετά πιο δυνατό, καθώς η ισχύς υπολογίζεται σε τουλάχιστον 261 άλογα. Η γκάμα του ιαπωνικού μικρομεσαίου πάντως, διαθέτει έκδοση TS. Και είναι πολύ κοντά σε θέμα επιδόσεων με το TS που μεγαλούργησε εμπορικά στη χώρα μας, αν και εντελώς διαφορετικό σε χαρακτήρα.
Δείτε ακόμα: Πόσο κάνει το Toyota Corolla GR Sport στην Ελλάδα;
Το σημερινό Corolla TS δεν είναι άλλο από το Touring Sports. Η station wagon εκδοχή, που εκτός από πιο πρακτική, είναι και η πιο δυναμική εμφανισιακά. H κορυφαία του έκδοση εξοπλίζεται με το υβριδικό σύνολο των 2.0 λίτρων, που αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 152 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 190 Nm στις 4.400-5.200 σ.α.λ. μαζί με ηλεκτρικό μοτέρ 80 ίππων και 202 Nm. Συνδυαστικά φτάνουν στους εμπρός τροχούς 180 ίπποι μέσω κιβωτίου E-CVT, εξασφαλίζοντας μέση κατανάλωση 3,9 λίτρων/100 χλμ. και εκπομπές CO2 της τάξης των 89 γρ./χλμ. Εκτός της κατανάλωσης και της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας, ο συνδυασμός βενζίνης-ρεύματος προσφέρει αξιοσέβαστο ρυθμό επιτάχυνσης, που ισοδυναμεί με 8,1 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Όλα αυτά, με ένα πορτμπαγκάζ που ξεκινά από τα 581 και φτάνει (με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων) έως τα 1.591 λίτρα.
Διαβάστε επίσης: Το πιο σπάνιο Toyota Corolla TRD 2000 2.0 λτ. 180 PS
Το Corolla που έκανε παγκοσμίως γνωστά τα γράμματα «TS» τώρα, δεν θα μπορούσε να διαφέρει περισσότερο σε χαρακτηριστικά. Όχι τόσο σε απόλυτα νούμερα, όσο στον τρόπο που αυτά αποδίδονται. Ο 1.800άρης VVTL-i ήταν ένα από τα τελευταία, «υστερικά» μοτέρ της Ιαπωνίας, με λατρεία για στροφάρισμα. Τα 192 του άλογα δεν έρχονταν πριν τις 7.800 σ.α.λ., η ροπή των 180 Nm ήταν απούσα πριν τις 6.800 σ.α.λ. και ο κόφτης στις 8.200 σ.α.λ.! Για να κινηθείς γρήγορα έπρεπε να δουλεύεις συνεχώς με το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, προκειμένου να διατηρείσαι σε αυτό το στενό «παράθυρο» των 1.000 σ.α.λ. και να μην μείνεις ξεκρέμαστος.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Toyota Corolla 2.0 λτ. Hybrid 180 PS
Με αρκετή προσοχή στην εκκίνηση, καθότι το 195άρι πέλμα των 16άρηδων τροχών (225/40/18 το Touring Sports) τα έβρισκε σκούρα με το ξέσπασμα του 2ZZ-GE, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονταν σε 7,6 δλ. και η επιτάχυνση δεν σταμάταγε πριν τα 225 χλμ./ώρα. Οπότε από στάση, ο παλιός παραμένει αλλιώς. Εν κινήσει όμως, η αρωγή του ηλεκτροκινητήρα στο Touring Sports και το E-CVT παρέχουν γεμάτη καμπύλη ροπής και άμεση παροχή στο πάτημα του γκαζιού. Είναι χαρακτηριστικό πως το υβριδικό estate κάνει το 60-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,1 δλ., τη στιγμή που το hot hatch χρειάζεται 9,5 δλ. με 4η και περίπου 7 δλ. με 3η! Ανάλογη εικόνα και στο 80-120 χλμ./ώρα, όπου το Touring Sports γράφει 5,3 δλ. και το T-Sport 6,1 δλ. με 3η και 7,4 δλ. με 4η! Για κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, ούτε λόγος (8,3 λίτρα/100 χλμ. και 198 γρ.CO2/χλμ.). Χρειάζεται ωστόσο να ρωτήσουμε ποιο θα θέλατε (το χαμόγελο του οδηγού στο T Sport απαντά από μόνο του);