Το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο της Skoda παγκοσμίως, δεν είναι άλλο από την Octavia, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1996, ενώ το 2019 έκανε την εμφάνισή της η υπάρχουσα 4η γενιά. Ωστόσο στους δρόμους αλλά και στις εμπορίες των μεταχειρισμένων, υπάρχουν πολλές Octavia Mk2 και Mk3. Ένα από τα ερωτήματα που ενδιαφέρουν όσους αναζητούν μια τέτοια Octavia από δεύτερο χέρι, αφορούν την αξιοπιστία και ενδεχομένως που εντοπίζονται πιθανές αστοχίες.
Μια απάντηση δίνει η γερμανική Autobild, μέσα από τους τεχνικούς ελέγχους που διενεργεί κάθε χρόνο ο οργανισμός TÜV. Στα μοντέλα ηλικίας 4-5 ετών το 7,9% εμφάνισε βλάβες (μέσος όρος ήταν 8,0%), στα 6-7 ετών, με μέσο όρο προβλημάτων 12,4% βρέθηκε με 11,2%, ενώ στα 8-9 ετών έφτασε το 20,8% (μέσος όρος 17,5%).
Η τρίτης γενιάς Octavia κατασκευάστηκε μεταξύ 2012 έως 2020 και διατέθηκε με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης, πετρελαίου και φυσικού αερίου. Στα τέλη του 2017 έκανε την εμφάνισή της η ανανεωμένη. Η δεύτερης γενιάς Octavia ήταν διαθέσιμη από το 2004 έως το 2012, ενώ το 2009 δέχτηκε ένα facelift.
Τα περισσότερα προβλήματα εντοπίζονται στο κιβώτιο ταχυτήτων DSG, στους ελαττωματικούς συμπλέκτες και σε κάποια οχήματα στην ανομοιόμορφη βαφή. Έχουν γίνει καταγραφές για προβολείς xenon που τρεμοπαίζουν, ελαττωματικά στεγανοποιητικά πόρτας, προβλήματα με την αλυσίδα χρονισμού με τους TSI και βουλωμένες βαλβίδες EGR.
Και στις δύο γενιές υπήρξαν βλάβες άνω του μέσου όρου στα ελατήρια των αναρτήσεων, ωστόσο οι άξονες των αναρτήσεων και της μετάδοσης αποδείχτηκαν γεροί. Παράπονα σημειώθηκαν για ελαττωματικά συστήματα διεύθυνσης από τον πρώτο έλεγχο, όμως από θέμα σκουριάς δεν εντοπίστηκε κανένα πρόβλημα.
Υποδειγματική είναι η Octavia III σε ότι αφορά τα φρένα και το χειρόφρενο. Η φθορά στις σωληνώσεις των φρένων και στους δίσκους είναι φυσιολογική, αν και σε κάθε περίπτωση αυτό έχει να κάνει και με τον τρόπο οδήγησης σε κάθε αυτοκίνητο.