Αρκετά χρόνια πριν την επέλαση των SUV, τα μικρομεσαία σεντάν μαζί με τα χάτσμπακ, αποτελούσαν την πρώτη επιλογή για όσους ήθελαν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Γεγονός που ίσχυε και για τη Nissan, αφού πριν παρουσιαστεί το Qashqai, κυριαρχούσε το Sunny και ο μετέπειτα διάδοχός του, το Almera. Η πρώτη εμφάνισή του πραγματοποιήθηκε το 1995, ενώ η λήξη της παραγωγής του έγινε στις 28 Νοεμβρίου 2007.
Ωστόσο σε άλλες χώρες του πλανήτη το Nissan Almera «ζει» και πωλείται κανονικά με αυτή την ονομασία. Κατά πόσο είναι όμως ο πραγματικός διάδοχος του μικρομεσαίου Almera που γνωρίζουμε; Το νέο Almera διατίθεται με αυτό το λογότυπο στη Μαλαισία και στην Ταϊλάνδη. Δεν βασίζεται σε πλατφόρμα «C» κατηγορίας (π.χ. Qashqai), αλλά στη «V platform» του νέου Nissan Micra. Άλλωστε τα δύο αυτά μοντέλα εμφανίζουν εξωτερικές ομοιότητες στο εμπρός μέρος, αλλά κυρίως στο σχεδόν ίδιο εσωτερικό.
Όμως το νέο Almera είναι αρκετά πιο μακρύ, αφού έχει μήκος 4.495 χλστ. και μεταξόνιο 2.620 χλστ. (3.999 και 2.525 χλστ. το Micra). Εύλογα ωφελήθηκαν οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 482 λίτρων. Το ταμπλό είναι γνώριμο, καθώς προέρχεται αυτούσιο από το μικρό Nissan.
Το νέο Nissan Almera, κινείται από το γνωστό 3κύλινδρο 1.000άρι turbo μηχανικό σύνολο βενζίνης, ισχύος 100 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και με ροπή 152 Nm στις 2.400-4.000 σ.α.λ. Η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς γίνεται αποκλειστικά μέσω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων Xtronic CVT. Περισσότερες τεχνικές προδιαγραφές δεν ανακοινώνονται, εκτός από τη μεικτή κατανάλωση των 5,4 λτ./100 χλμ.
Ενδεικτικά, οι τιμές του νέου Almera στη Μαλαισία ξεκινούν από 65.188 ρινγκίτ για τη βασική έκδοση και φτάνουν έως τις 93.810 (σημερινή ισοτιμία 14.247 – 20.502 ευρώ).