Το ID.3 σήμανε μια νέα εποχή για τη Volkswagen όταν παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2019, καθώς αποτέλεσε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της νέας οικογένειας των μοντέλων ID. «Παιδικές ασθένειες» υπήρξαν λόγω του ήταν ένα εντελώς νέο προϊόν, όμως με τον καιρό διορθώνονταν, όπως και έγινε με το ανανεωμένο ID.3 που έκανε την εμφάνισή του τον περασμένο Μάρτιο. Ποια είναι όμως η κατάσταση ενός ID.3 μετά από 100.000 χιλιόμετρα που διανύθηκαν σε μόλις δυόμιση χρόνια; Την απάντηση δίνουν οι δοκιμαστές της Γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου ADAC.
Παρέλαβαν στις 7 Μαΐου του 2021 το ID.3 Pro S με την ισχύ των 204 ίππων και την μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 77 kWh. Σύμφωνα με την ADAC, το ID.3 ξεχώρισε για το ασφαλές κράτημά του στο δρόμο, τα άνετα καθίσματα και τις αξιοπρεπείς επιδόσεις. Πολλοί χρήστες εντυπωσιάστηκαν και από τον εκπληκτικά μικρό κύκλο στροφής που διευκόλυνε στην πόλη και στο παρκάρισμα. Το συγκεκριμένο μοντέλο επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Με κανονική οδήγηση και όχι βίαιες επιταχύνσεις πετύχαινε 400 χιλιόμετρα αυτονομίας, όμως σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος υπό το μηδέν έπεφτε στα 300-320 χιλιόμετρα.
Σε τι κατάσταση όμως βρίσκεται η μπαταρία μετά από αδιάκοπη χρήση 102.500 χιλιομέτρων; Το αποτέλεσμα εξέπληξε τους δοκιμαστές, αφού είχε χάσει μόλις 7% από τη «ζωή» της, που σημαίνει ότι το υπόλοιπο 93% ήταν πλήρως χρησιμοποιήσιμο. Μάλιστα για να καλυφθούν τόσα χιλιόμετρα όσο το δυνατόν γρηγορότερα, το ID.3 φορτίζονταν συχνά στο 100% σε σταθμούς γρήγορης φόρτισης. Κάτι που επιβαρύνει την «υγεία» κάθε μπαταρίας, αφού συνιστάται από τους κατασκευαστές να μη φορτίζεται συνέχεια πλήρως και ειδικά από ταχυφορτιστές. Παρόλα αυτά αποδείχτηκε ιδιαίτερα αξιόπιστη.
Κατά τη διάρκεια του τεστ αντοχής, το ID.3 έλαβε αρκετές ενημερώσεις λογισμικού, όπου εκεί υπήρξαν τα σημαντικότερα προβλήματα. Εκτός από διάφορες διορθώσεις σφαλμάτων, οι ενημερώσεις εξασφάλισαν, μεταξύ άλλων, αύξηση της ισχύος φόρτισης έως και 170 kW. Παράλληλα βελτιώθηκε η κατανάλωση και συνεπώς η αυτονομία. Ειδικότερα, το νέο λογισμικό βελτίωσε σημαντικά την κατανάλωση ενέργειας σε μικρές αποστάσεις και χειμερινές θερμοκρασίες από 0 έως 5°C. Το πρώτο service έγινε μετά από δύο χρόνια και με 74.271 χιλιόμετρα στο οδόμετρο. Όμως το κόστος συντήρησης δεν ήταν καθόλου φθηνό, αφού έφτασε τα 500 ευρώ (αυτό εξαρτάται και από το συνεργείο). Επίσης στα 55.000 χιλιόμετρα επισκευάστηκε ο άξονας μετάδοσης κίνησης.
Στα μειονεκτήματα ανήκουν κάποια λειτουργικά προβλήματα, όπως ότι δεν φορτώνεται η οροφή, αλλά ούτε μπορεί να ρυμουλκήσει ένα τρέιλερ για παράδειγμα. Το infotainment είναι αργό, τα χειριστήρια αφής στο τιμόνι είναι δύσχρηστα, ενώ επίκριση δέχτηκαν και τα χειριστήρια αφής κάτω από την κεντρική οθόνη. Όμως το συνολικό συμπέρασμα μετά από 102.500 χιλιόμετρα ήταν θετικό, ειδικά όσον αφορά την οδήγηση, τους άνετους χώρους και την μπαταρία που σημείωσε πολύ μικρή απώλεια μετά από έντονη χρήση. Επόμενος στόχος τα 160.000 χιλιόμετρα, στα οποία λήγει η εγγύηση του κατασκευαστή για την μπαταρία.