Πριν από λίγες μέρες οριστικοποιήθηκε επισήμως από την Ε.Ε., ότι από το 2035 και μετά θα πωλούνται μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γεγονός που αναμενόμενα διεγείρει πάρα πολλά ερωτηματικά και αμφιβολίες. Παρόλα αυτά οι κατασκευαστές δεν κάθονται με σταυρωμένα χέρια περιμένοντας αυτή την ημερομηνία, αφού έχουν ήδη στις γκάμες τους από ένα έως αρκετά EVs, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα αγοραστών.
Ωστόσο, με τα τωρινά δεδομένα πάντοτε, τα τρία κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι οι υψηλές τους τιμές, η αυτονομία και η φόρτιση. Σε αυτή την περίπτωση θα επικεντρωθούμε στην αυτονομία και ειδικότερα στα πόσα χιλιόμετρα μπορούν να διανύσουν σε ταχύτητες ταξιδιού, της τάξεως των 130 χλμ./ώρα.
Η γερμανική Autobild έκανε μια σχετική δοκιμή σε 42 αυτοκίνητα διαφόρων μαρκών, μεγεθών κ.λπ. Τα οδήγησαν στην Autobahn με την προαναφερθείσα ταχύτητα και με εξωτερική θερμοκρασία 2,5 βαθμών Κελσίου. Να υπενθυμίσουμε ότι σημαντικό ρόλο στην αυτονομία της μπαταρίας παίζει η θερμοκρασία του περιβάλλοντος, μαζί με διάφορους ακόμα παράγοντες. Επίσης, σε ταχύτητες πόλης η κατανάλωση ρεύματος είναι χαμηλότερη και η αυτονομία μεγαλύτερη, από ότι σε ταχύτητες ταξιδιού.
Τα λιγότερα χιλιόμετρα υπό αυτές τις συνθήκες έβγαλε το Mazda MX-30, αφού η μικρή μπαταρία των 35,5 kWh «άντεξε» για 140 χιλιόμετρα. Στο αντίθετο άκρο, την καλύτερη επίδοση (482 χλμ.) πέτυχε η Mercedes EQS 450+ 333 hp, με την τριπλάσια σε χωρητικότητα μπαταρία των 107,8 kWh. Περισσότερα μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα:
Μάρκα/μοντέλο | Χιλιόμετρα |
Mazda MX-30 145 hp 35,5 kWh | 140 |
Honda e 154 hp 35,5 kWh | 153 |
Peugeot e Rifter 136 hp 50 kWh | 164 |
Opel Combo e-Life 136 hp 50 kWh | 171 |
Mercedes EQB 350 4Matic 292 hp 66,5 kWh | 200 |
VW ID.3 204 hp 58 kWh | 216 |
Volvo XC40 Recharge 231 hp 69 kWh | 227 |
Mercedes EQA 250 190 hp 66,5 kWh | 222 |
Cupra Born 231 hp 58 kWh | 226 |
Opel Zafia e-Life 136 hp 75 kWh | 250 |
Polestar 2 Long Range Dual Motor 476 hp 78 kWh | 258 |
Hyundai Ioniq 5 217 hp 58 kWh | 261 |
Renault Megane E-Tech 220 hp 60 kWh | 268 |
Mercedes EQV 300 204 hp 90 kWh | 273 |
Kia e-Soul 204 hp 64 kWh | 280 |
Hyundai Ioniq 5 305 hp AWD 72,6 kWh | 290 |
Renault Zoe E-Tech 135 hp 50 kWh | 292 |
BMW i4 M50 544 hp 80 kWh | 299 |
VW ID.Buzz Pro 204 hp 77 kWh | 301 |
Tesla Model Y Long Range 514 hp 77 kWh | 304 |
Kia EV6 229 hp 77,4 kWh | 305 |
Skoda Enyaq iV80 204 hp 82 kWh | 318 |
Audi e-Tron 40 204 hp 77 kWh | 326 |
Kia Niro EV 204 hp 77 kWh | 326 |
Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+ 687 hp 90,6 kWh | 328 |
VW ID.4 Pro 174 hp 77 kWh | 328 |
Genesis GV60 318 hp 77,4 kWh | 330 |
VW ID.4 GTX 299 hp 77 kWh | 332 |
Porsche Taycan Turbo S 761 hp 93,4 kWh | 336 |
Ford Mach-E GT 487 hp 91 kWh | 337 |
VW ID.5 Pro Performance 204 hp 77 kWh | 340 |
Hyundai Kona Electric 204 hp 64 kWh | 336 |
Tesla Model S 325 hp 68,3 kWh | 363 |
Audi RS e-tron GT 598 hp 93,4 kWh | 367 |
Polestar 2 Single Motor Long Range 231 hp 78 kWh | 374 |
Nissan Ariya 2WD 242 hp 87 kWh | 378 |
Skoda Enyaq Coupe iV RS 299 hp 77 kWh | 380 |
Mercedes EQE 350+ 292 hp 89 kWh | 423 |
Genesis G80 Electrified 370 hp 87,2 kWh | 427 |
BMW iX M60 619 hp 105,2 kWh | 430 |
BMW iX xDrive 50 535 hp 105,2 kWh | 434 |
Mercedes EQS 450+ 333 hp 107,8 kWh | 482 |